KudoZ home » English to Dutch » Slang

hang front tire

Dutch translation: op het voorwiel hangen


10:21 Jun 30, 2004
English to Dutch translations [PRO]
Slang
English term or phrase: hang front tire
Tijdens de X-Games in de discipline bike stunt:

He almost looked like he was gonna hang front tire on the 540 whip.
De Facto
Dutch translation:op het voorwiel hangen
Explanation:
een poging:

Bijna leek het erop alsof hij op het voorwiel bleef hangen (staan/leunen) tijdens de driedubbele twist/draai (?)
Selected response from:

neilgouw
Netherlands
Grading comment
Dank je!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
2Het leek erop alsof hij het voorwiel wou vervangen toen hij ondersteboven hing
Henk Peelen
1op het voorwiel hangen
neilgouw


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
op het voorwiel hangen


Explanation:
een poging:

Bijna leek het erop alsof hij op het voorwiel bleef hangen (staan/leunen) tijdens de driedubbele twist/draai (?)

neilgouw
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 12
Grading comment
Dank je!

9 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
Het leek erop alsof hij het voorwiel wou vervangen toen hij ondersteboven hing


Explanation:
hang als overgankelijk werkwoord betekent ongeveer ophangen. Een whip is een autobaan op een kermis, maar ik denkt dat men hier de achtbaan, rollercoaster bedoelt en dat hij na anderhalve omwenteling (waarbij hij dus ondersteboven hangt) zijn handen buiten het autootje steekt zodat het lijkt of hij een band wil vastpakken.

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 24