KudoZ home » English to Dutch » Sports / Fitness / Recreation

to pitch a win

Dutch translation: winnende partijen werpen


12:51 Jun 16, 2005
English to Dutch translations [PRO]
Sports / Fitness / Recreation / baseball
English term or phrase: to pitch a win
dit is een baseball term. Een quiz vraag wordt gesteld:
Who am I? I hold the all-time record pitching wins.
Answer: Cy Young, 511.
sammi
Dutch translation:winnende partijen werpen
Explanation:
Ik denk dat het niet om individuele strike-outs gaat maar om gewonnen partijen waarin Cy Young de pitcher was.

"Chicago Cubs Pitcher Greg Maddux passeerde donderdag Cy Young op de all time strike out lijst. Ondanks de 5-3 nederlaag tegen de San Francisco Giants bereikte Maddux deze prestatie door in de 4e inning Dustan Mohr 3 slag te gooien. In totaal bracht Maddux zijn aantal op 2807 K’s (strike outs) en dat zijn er 4 meer dan Young. De wedstrijd op Wrigley Field (je weet wel van de kauwgom) stond na de reguliere 9 innings op 3-3 en verlenging moest er aan te pas komen voor de ploeg uit California om uiteindelijk de winst te behalen. Ondanks de nederlaag zei Maddux “Ik voelde me goed, ik voelde dat ik het goed deed. Ik had wat meer afwisseling in de pitches naar sommige slagmensen kunnen doen”. De voormalige pitcher van onder andere de Atlanta Braves, die dit seizoen terugkeerde bij zijn oude club staat nu op de 15e plaats aller tijden. De lijst ziet er als volgt uit:
Top 16 All Time Strike Outs
1. Nolan Ryan 5714
2. Roger Clemens 4137
3. Steve Carlton 4136
4. Randy Johnson 3871
5. Bert Blyleven 3701
6. Tom Seaver 3640
7. Don Sutton 3574
8. Gaylord Perry 3534
9. Walter Johnson 3509
10. Phil Niekro 3342
11. Fergie Jenkins 3192
12. Bob Gibson 3117
13. Jim Bunning 2855
14. Michey Lolich 2832
15. Greg Maddux 2807
16. Cy Young 2803"
Selected response from:

Gerard de Noord
France
Grading comment
thank you
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +4winnende partijen werpen
Gerard de Noord
4een winnende worp doen
Veerle Gabriels


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
een winnende worp doen


Explanation:
het record winnende worpen staat op mijn naam

Veerle Gabriels
Belgium
Native speaker of: Dutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Jan Willem van Dormolen: 'winnende worp' is bij mijn weten niet iets wat bij honkbal bijgehouden wordt of ook maar interessant is.
2 hrs

15 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +4
winnende partijen werpen


Explanation:
Ik denk dat het niet om individuele strike-outs gaat maar om gewonnen partijen waarin Cy Young de pitcher was.

"Chicago Cubs Pitcher Greg Maddux passeerde donderdag Cy Young op de all time strike out lijst. Ondanks de 5-3 nederlaag tegen de San Francisco Giants bereikte Maddux deze prestatie door in de 4e inning Dustan Mohr 3 slag te gooien. In totaal bracht Maddux zijn aantal op 2807 K’s (strike outs) en dat zijn er 4 meer dan Young. De wedstrijd op Wrigley Field (je weet wel van de kauwgom) stond na de reguliere 9 innings op 3-3 en verlenging moest er aan te pas komen voor de ploeg uit California om uiteindelijk de winst te behalen. Ondanks de nederlaag zei Maddux “Ik voelde me goed, ik voelde dat ik het goed deed. Ik had wat meer afwisseling in de pitches naar sommige slagmensen kunnen doen”. De voormalige pitcher van onder andere de Atlanta Braves, die dit seizoen terugkeerde bij zijn oude club staat nu op de 15e plaats aller tijden. De lijst ziet er als volgt uit:
Top 16 All Time Strike Outs
1. Nolan Ryan 5714
2. Roger Clemens 4137
3. Steve Carlton 4136
4. Randy Johnson 3871
5. Bert Blyleven 3701
6. Tom Seaver 3640
7. Don Sutton 3574
8. Gaylord Perry 3534
9. Walter Johnson 3509
10. Phil Niekro 3342
11. Fergie Jenkins 3192
12. Bob Gibson 3117
13. Jim Bunning 2855
14. Michey Lolich 2832
15. Greg Maddux 2807
16. Cy Young 2803"

Gerard de Noord
France
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8
Grading comment
thank you

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jan Willem van Dormolen: Een waarschijnlijke oplossing
2 hrs

agree  Iris70
5 hrs

agree  Agnes Douwes: Soortgelijke constructie als "pitch a perfect game", zie http://www.enlexica.com/sp/bb/000EF.html
7 hrs

agree  Anthony Michils
1 day34 mins




Voters for reclassification
as
PRO / non-PRO
Non-PRO (1): Veerle Gabriels