KudoZ home » English to Dutch » Sports / Fitness / Recreation

catch air

Dutch translation: sprongen uithalen, jumps maken


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:catch air
Dutch translation:sprongen uithalen, jumps maken
Entered by: ntschanz

13:58 Nov 4, 2007
English to Dutch translations [PRO]
Sports / Fitness / Recreation / snowboarding/skiing
English term or phrase: catch air
That area had lots of places to catch some air. Hebben we hier een lekkere trendy term voor in het Nederlands? Iets in de stijl van vet cool...
ntschanz
Netherlands
sprongen uithalen, jumps maken
Explanation:
D.m.v. een bijvoeglijk naamwoord kun je dit natuurlijk zo trendy maken als je wilt... (vet, cool, wreed, of wat de nieuwste kreet ook mag zijn...)

'Catching air is going fast enough to have both lift skis off the snow after skiing over a bump.'
http://skiing.about.com/od/skiingglossary/Skiing_Glossary.ht...

'Catching Air Jumping with a snowboard is sometimes refered to as 'catching air'.'
http://www.snowboarding-essentials.com/info/guide/snowboardi...



--------------------------------------------------
Note added at 20 hrs (2007-11-05 10:24:53 GMT)
--------------------------------------------------

Zie ook de definitie van 'big air':
"A big jump where you 'catch big air'. Big air contests involve, well, jumping."
http://www.snowboarding-essentials.com/info/guide/snowboardi...

Zie verder Google voor talrijke afbeeldingen van 'catching air'....

.

Selected response from:

Antoinette Verburg
Netherlands
Grading comment
Bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3sprongen uithalen, jumps maken
Antoinette Verburg
5 +1een luchtje scheppen
Charline Helsmoortel
5om wat op adem te komen, om een frisse neus te halenmariane vandecauter
3op adem komen
Ilona Bien


  

Answers


30 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
een luchtje scheppen


Explanation:
To catch some air is een luchtje scheppen, simpel.

Charline Helsmoortel
Belgium
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jan Willem van Dormolen: Vet cool trendy is nergens voor nodig, dat is de brontekst ook niet. Helemaal goed dus.
3 mins

neutral  Dennis Seine: Ik vraag me af of dit, gezien de context van snowboarding, bedoeld wordt: het gaat hier om hoge sprongen maken.
5 hrs

20 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
op adem komen


Explanation:
Plekken om tussen het springen door even op adem te komen?
Gaat het om indoor of outdoor sneeuwboarden? Als het al buiten is, lijkt het me niet dat je plekken nodig hebt om een luchtje te scheppen.

Ilona Bien
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch

41 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
sprongen uithalen, jumps maken


Explanation:
D.m.v. een bijvoeglijk naamwoord kun je dit natuurlijk zo trendy maken als je wilt... (vet, cool, wreed, of wat de nieuwste kreet ook mag zijn...)

'Catching air is going fast enough to have both lift skis off the snow after skiing over a bump.'
http://skiing.about.com/od/skiingglossary/Skiing_Glossary.ht...

'Catching Air Jumping with a snowboard is sometimes refered to as 'catching air'.'
http://www.snowboarding-essentials.com/info/guide/snowboardi...



--------------------------------------------------
Note added at 20 hrs (2007-11-05 10:24:53 GMT)
--------------------------------------------------

Zie ook de definitie van 'big air':
"A big jump where you 'catch big air'. Big air contests involve, well, jumping."
http://www.snowboarding-essentials.com/info/guide/snowboardi...

Zie verder Google voor talrijke afbeeldingen van 'catching air'....

.




    Reference: http://www.snowboarding-essentials.com/info/guide/snowboardi...
    Reference: http://wapedia.mobi/nl/Snowboarden
Antoinette Verburg
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 20
Grading comment
Bedankt!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Dennis Seine
4 hrs

agree  Jack den Haan
6 hrs

agree  Edward Vreeburg: jumps : ) maken!
20 hrs

23 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
om wat op adem te komen, om een frisse neus te halen


Explanation:
to catch some air - afhankelijk over welke plaats het gaat kan ook de uitdrukking "een frisse neus halen" worden gebruikt

mariane vandecauter
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FrenchFrench