KudoZ home » English to Dutch » Sports / Fitness / Recreation

front suspension/full suspension mountain bikes

Dutch translation: mountain bikes met voorvering/volgeveerde mountainbikes


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:front suspension/full suspension mountain bikes
Dutch translation:mountain bikes met voorvering/volgeveerde mountainbikes
Entered by: Willemina Hagenauw

09:05 Dec 7, 2004
English to Dutch translations [PRO]
Sports / Fitness / Recreation / bikes
English term or phrase: front suspension/full suspension mountain bikes
Ik ben geen mountain bike fanaat (te lui!), en weet dus niet wat met suspension wordt bedoeld hier. In de autoindustrie is het ophanging van motors etc. maar wat hang je op aan een mountain bike? Help!
Willemina Hagenauw
mountain bikes met voorvering/volgeveerde mountainbikes
Explanation:
Wordt algemeen zo gebruikt.
Selected response from:

Ballistic
Belgium
Grading comment
Hartelijk dank!

Willemina
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +7mountain bikes met voorvering/volgeveerde mountainbikes
Ballistic
4mountain bikes met voorwiel/voor-en achterwielveringsolos


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +7
mountain bikes met voorvering/volgeveerde mountainbikes


Explanation:
Wordt algemeen zo gebruikt.

Ballistic
Belgium
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 36
Grading comment
Hartelijk dank!

Willemina

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  rodi: voor- en achtervering geniet mijn voorkeur ipv volgeveerd
7 mins

agree  11thmuse: bergfietsen zal wel niet Nederlands (!) zijn.
36 mins

agree  Henk Peelen: terreinfietsen met voorvering / terreinfietsen met vóór- en achtervering lijkt me wel wat
43 mins

agree  Iris70: voor- en achtervering :-)
43 mins

agree  seaMount: agree with rodi
2 hrs

agree  Mylène: with rodi: met voor- en achtervering
3 hrs

agree  Adela Van Gils: zoals Henk aangeeft of als alternatief dubbele vering. Zie bijv.http://www.kapaza.nl/subcat/468/?sort=price1&
4 hrs

2 days18 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
mountain bikes met voorwiel/voor-en achterwielvering


Explanation:
in autos is het namelijk geen motorophanging maar ook wielophanging

wiel wel vernoemd wegens de (schaars) voorkomende geveerde frames

solos