KudoZ home » English to Dutch » Surveying

in-house usage testing

Dutch translation: praktijktest, praktijkproef


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:in-house usage testing
Dutch translation:praktijktest, praktijkproef
Entered by: andreavdL

09:14 Feb 22, 2008
English to Dutch translations [PRO]
Law/Patents - Surveying
English term or phrase: in-house usage testing
In-house usage testing is taken to mean a survey where a product is sent to participants at their home address for product testing
andreavdL
praktijktest, praktijkproef
Explanation:
Evt. praktijkgebruikstest of praktijkgebruiksproef, maar dat vind ik al minder lekker bekken.
Of 'praktijktest bij gebruikers thuis', als je alle elementen van de bron echt wil laten terugkomen.
Selected response from:

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Grading comment
Antwoord was bruikbaar in de praktijk
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3praktijktest, praktijkproef
Jan Willem van Dormolen
3 +1gebruikstest
Lianne van de Ven


Discussion entries: 1





  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
praktijktest, praktijkproef


Explanation:
Evt. praktijkgebruikstest of praktijkgebruiksproef, maar dat vind ik al minder lekker bekken.
Of 'praktijktest bij gebruikers thuis', als je alle elementen van de bron echt wil laten terugkomen.

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 16
Grading comment
Antwoord was bruikbaar in de praktijk

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  amulder: praktijktest bij gebruikers thuis vind ik een goede omschrijving.
4 mins
  -> Dank je wel.

agree  Ingeborg Gonizzi
19 mins
  -> Dank je wel.

agree  frameworks
1 hr
  -> Dank je wel.

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
gebruikstest


Explanation:
Een alternatief.
GebruikERstest lijkt meestal gebruikt voor websites en software, gebruikstest voor dingen in de praktijk. In geval van praktijktest zou ik eerder denken aan "getest in de praktijk."

Example sentence(s):
  • ...de produkten zijn aan een gebruikstest onderworpen....
  • ....de produkten zijn gestest in de praktijk....

    Reference: http://www.medicalfacts.nl/2006/09/02/gebruikerstest-emd-en-...
    Reference: http://www.opgewekt.nu/?p=476
Lianne van de Ven
United States
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  René de Veer
2 hrs