KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

microphone jack

Dutch translation: microfooningang


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:microphone jack
Dutch translation:microfooningang
Entered by: Ellemiek Drucker

21:52 Mar 11, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: microphone jack
De hele zin is:
Insert a microphone connector to this jack.

Er staat een tekening bij en darom staat een soort stekkertje waar aan de ene kant de microfoon zit en de andere kant van de stekker wordt in een video ofzo geplugt.
Volgens mij is er een officiele term voor de microphone jack. Weet iemand die?
Ellemiek Drucker
ingang voor een microfoon.
Explanation:
Electrische apparaten hebben ingangen en uitgangen. Hier gaat het om een ingang.
Selected response from:

Willemina Hagenauw
Grading comment
Microfooningang it is!
Bedankt allemaal :-)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5ingang voor een microfoon.
Willemina Hagenauw
5 +1microfoonaansluiting
Anneken


  

Answers


28 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
ingang voor een microfoon.


Explanation:
Electrische apparaten hebben ingangen en uitgangen. Hier gaat het om een ingang.


    220 hits op google
Willemina Hagenauw
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 408
Grading comment
Microfooningang it is!
Bedankt allemaal :-)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxtasman: ik zou zelfs zeggen 'microfooningang'
1 min

agree  Thijs van Dorssen: Microfooningang is de juiste vertaling.
26 mins

agree  Sven Petersson
26 mins

agree  Jacki: inderdaad, microfooningang
1 hr

agree  cunninglinguist
10 hrs

11 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
microfoonaansluiting


Explanation:
'Microfooningang' moet ook kunnen, vind ik, al klinkt het een beetje stroever.

"Sluit een microfoon aan op de daartoe voorziene aansluiting/ingang." lijkt me een goede vertaling voor jouw zin.



    73 hits op Google
    eigen ervaring: heb deze term al tientallen keren vertaald
Anneken
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  cunninglinguist: bij 'aansluiting' heb ik geen voorstelling van een ingang, maar van het geheel van stekkertjes en kabels. 'Microfooningang' gaat er bij mij echter goed in.
5 mins