KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

data mapping

Dutch translation: data mapping


20:03 Mar 12, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering / software product
English term or phrase: data mapping
XXX data integration platform performs complex data mappings and aggregations more than five times faster than the platform's previous release.
Jacques Wolse
Dutch translation:data mapping
Explanation:
zoals niet anders te verwachten zegt Google dat ook in het Nederlands "data mapping" gebruikt wordt; want anders wordt het 'in kaart brengen van de data/gegevens' of 'localizeren van de data/gegevens'.
Groeten,

Nikolaus

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-12 20:16:44 (GMT)
--------------------------------------------------

theoretisch is gegevenskartering (zie kartering in Van Dale) mogelijk, maar het wordt nooit gebruikt
Selected response from:

Elisabeth Ghysels
Grading comment
Bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1data mapping
Elisabeth Ghysels
3 +1testen van de in-flow en de out-flowJoanna (Chris) Frehen


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
data mapping


Explanation:
zoals niet anders te verwachten zegt Google dat ook in het Nederlands "data mapping" gebruikt wordt; want anders wordt het 'in kaart brengen van de data/gegevens' of 'localizeren van de data/gegevens'.
Groeten,

Nikolaus

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-12 20:16:44 (GMT)
--------------------------------------------------

theoretisch is gegevenskartering (zie kartering in Van Dale) mogelijk, maar het wordt nooit gebruikt


    Reference: http://www.sybase.nl/vacatures/vac_ps.html
Elisabeth Ghysels
PRO pts in pair: 149
Grading comment
Bedankt!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jacki
51 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
testen van de in-flow en de out-flow


Explanation:
Deze oplossing is afkomstig van een website over datawarehouse testing. Het gaat dan om programma's die door een hele organisatie gebruikt worden.



    Reference: http://www.source-st.nl/Datawarehousetesten.html
Joanna (Chris) Frehen
United Kingdom
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 10

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Josephina Kooijman: this how I know the term from my sys admin job
2 hrs