KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

parental

Dutch translation: kinderslot


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:parental block
Dutch translation:kinderslot
Entered by: Jacki

14:03 Mar 20, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: parental
Uit een foutbericht voor een dvd-speler: `parental block error' en `parental error'.

Wie weet de vertaling?

Jacki
Jacki
Netherlands
toegangscontrole / kinderslot
Explanation:
Bij de dvd-spelers van Philips heet deze vorm van toegangscontrole een kinderslot.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-20 16:03:22 (GMT)
--------------------------------------------------

Bij het branden van een dvd:
fout bij aanmaken van kinderslot

De parental block word softwarematig geëncodeerd op de schijf.

Zie ook http://www.aciddvd.com/authoring/default.htm

En: \"Authoring is also the point where features such as parental block, copy protection and language codes are introduced.\"
http://www.sonymusic.com.au/business/mastering/dvd/services/...
Selected response from:

Chris Hopley
Netherlands
Grading comment
Bedankt. Jouw uitleg klopt toch. Jacki
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4toegangscontrole / kinderslot
Chris Hopley
4Geblokkeerd door jeugdbeschermingscontrole / parental control
Anneken
4ouderlijke vergissing
Laurent Slowack


Discussion entries: 1





  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ouderlijke vergissing


Explanation:
May it have to do with the fact that certain channels or programs are locked out by parents?


    Reference: http://www.foxtel.com.au/my/help/parental.jsp
Laurent Slowack
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in SpanishSpanish
PRO pts in pair: 71

18 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Geblokkeerd door jeugdbeschermingscontrole / parental control


Explanation:
Beste Jacki,

Deze fout doet zich voor wanneer de ingestelde 'jeugdbeschermingscontrole' of 'parental control' de gevraagde functie blokkeert.

Over het algemeen wordt de term 'parental control' behouden maar soms wordt ook de term 'jeugdbeschermingscontrole' gebruikt (hangt van je eigen voorkeur af).

Een andere mogelijke vertaling:
Fout als gevolg van de jeugdbeschermingscontrole / parental control

Je ziet het alle vertalingen zijn nogal wat langer dan de Engelse versie.

Indien het echt een korte vertaling moet zijn, dan kan je eventueel ook gewoon voor 'parental block fout' kiezen.

Veel succes,

Anneken


    eigen ervaring
Anneken
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 16

47 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
toegangscontrole / kinderslot


Explanation:
Bij de dvd-spelers van Philips heet deze vorm van toegangscontrole een kinderslot.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-20 16:03:22 (GMT)
--------------------------------------------------

Bij het branden van een dvd:
fout bij aanmaken van kinderslot

De parental block word softwarematig geëncodeerd op de schijf.

Zie ook http://www.aciddvd.com/authoring/default.htm

En: \"Authoring is also the point where features such as parental block, copy protection and language codes are introduced.\"
http://www.sonymusic.com.au/business/mastering/dvd/services/...


    Reference: http://www.consumer.philips.com/global/b2c/ce/catalog/assets...
Chris Hopley
Netherlands
Native speaker of: English
PRO pts in pair: 785
Grading comment
Bedankt. Jouw uitleg klopt toch. Jacki