KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

preempted

Dutch translation: gereserveerde reservering


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:preempted
Dutch translation:gereserveerde reservering
Entered by: Josephina Kooijman

14:35 Mar 20, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: preempted
SCSI-foutmelding: Reservations preempted.

Geen verdere context.

Jacki
Jacki
Netherlands
gereserveerde reservering
Explanation:
Niet mooi maar wel kort en accuraat.
Note that the granting of one reservation may result in the preemption
of other reservations. We will also need an error code to indicate
that a reservation has been preempted. I suggest we do that with both a PathTear and a ResvTear with a Error Code of 02, Policy Control failure, and a Error Value of 0x8002, where the subcode 002 means "Reservation Preempted".
Selected response from:

Josephina Kooijman
Grading comment
Dit is inderdaad wat wordt bedoeld, maar ik zoek nog een ander woord voor `gereserveerd'. Toch bedankt. Jacki
1 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4overbodig gewordenMeturgan
4overbodig
joeky janusch
4gereserveerde reservering
Josephina Kooijman
1preëmptie van ... / ongedaan gemaakt
Antoinette Verburg


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
preëmptie van ... / ongedaan gemaakt


Explanation:
Hierbij wat goedbedoelde pogingen van iemand die GEEN verstand heeft van dit onderwerp:

Voor het Engelse 'preemption' wordt op onderstaande site no. 1 als vertaling 'preëmptie' gesuggereerd. Misschien kun je het hier gebruiken: 'preëmptie van ...'.

Op site no. 2 wordt 'preempted' onvertaald gelaten. Ik heb de indruk dat het vertaald kan worden met 'ongedaan gemaakt', maar ik kan me vergissen.


    Reference: http://www.elis.rug.ac.be/nederlands.html
    Reference: http://studwww.rug.ac.be/~fgvdeput/WederzijdseUitsluiting/de...
Antoinette Verburg
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 1276

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
gereserveerde reservering


Explanation:
Niet mooi maar wel kort en accuraat.
Note that the granting of one reservation may result in the preemption
of other reservations. We will also need an error code to indicate
that a reservation has been preempted. I suggest we do that with both a PathTear and a ResvTear with a Error Code of 02, Policy Control failure, and a Error Value of 0x8002, where the subcode 002 means "Reservation Preempted".



    Reference: http://www.globecom.net/ietf/draft/draft-swallow-mpls-rsvp-t...
Josephina Kooijman
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 55
Grading comment
Dit is inderdaad wat wordt bedoeld, maar ik zoek nog een ander woord voor `gereserveerd'. Toch bedankt. Jacki

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
overbodig


Explanation:
zijn overbodig geworden. Ook een antwoord van een leek, die een blik in Van Dale heeft geslagen.

joeky janusch
Israel
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 230

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
overbodig geworden


Explanation:
De Engelse tekst van Josephina Kooijman klopt wel. Ik zou wel een andere vertaling zoeken. Iets in de richting van
· overbodig geworden
· te niet gedaan
· ontkracht

of iets dergelijks.

Eigenlijk eens met Yes. Ik had mijn antwoord klaar toen ik het zijne had en als commentaar kan dit er niet bij.

Succes


--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-20 22:19:59 (GMT)
--------------------------------------------------

toen ik het zijne GELEZEN had

Meturgan
Hungary
PRO pts in pair: 223

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Antoinette Verburg: 'tenietgedaan' is 1 woord.
12 mins
  -> Klopt. Ik lees te weinig Nederlands.