KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

preview/preview image

Dutch translation: preview


17:13 Mar 21, 2002
English to Dutch translations [Non-PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: preview/preview image
All digital cameras have the ability to preview a subject. We've taken that preview image and we're broadcasting it over that 802.11 down with Hi Fi environment.

Ik weet niet precies hoe ik preview in deze zin moet vertalen. Heeft iemand een suggestie? Bedankt!
Sandra
Dutch translation:preview
Explanation:
ik denk, dat ge het best onvertaald kunt laten (adembenemende 48000 Google hits op Nederlandse paginas). Als je toch absoluut wil vertalen, dan lijkt me voorbeeld meest gepast, ookal is het geen exacte letterlijke vertaling (zou zijn: voorvertoning).
Groeten,

Nikolaus

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-21 17:19:58 (GMT)
--------------------------------------------------

\'ge\': sorry, ik zou zo niet mogen laten blijken, dat ik mijn Nederlands in Vlaanderen opgedaan heb.
Selected response from:

Elisabeth Ghysels
Grading comment
Bedankt, Nikolaus, voor je leuke antwoord!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4preview
Elisabeth Ghysels
4fotovoorbeeldLinda Ferwerda


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
preview


Explanation:
ik denk, dat ge het best onvertaald kunt laten (adembenemende 48000 Google hits op Nederlandse paginas). Als je toch absoluut wil vertalen, dan lijkt me voorbeeld meest gepast, ookal is het geen exacte letterlijke vertaling (zou zijn: voorvertoning).
Groeten,

Nikolaus

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-21 17:19:58 (GMT)
--------------------------------------------------

\'ge\': sorry, ik zou zo niet mogen laten blijken, dat ik mijn Nederlands in Vlaanderen opgedaan heb.

Elisabeth Ghysels
PRO pts in pair: 149
Grading comment
Bedankt, Nikolaus, voor je leuke antwoord!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Evert DELOOF-SYS: preview: onvertaald of 'voorbeeld' - Je 'ge' geldt niet voor iedereen die in Vlaanderen woont - zelf gebruik ik dit nooit in teksten
16 mins

agree  Linda Ferwerda
17 mins

agree  Karel Theys: maar waarom zou je dat niet mogen laten blijken?
2 hrs

agree  Anneken: Zelf vermijd ik het om in teksten 'ge' te gebruiken omdat dit de tekst ongeschikt maakt voor het 'grote' Nederlandstalige gebied - al vind ik het een bijzonder schattig woordje!
16 hrs

10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
fotovoorbeeld


Explanation:
Ik kom deze term een aantal malen op Google tegen. Alleen vind ik het zelf zo'n overduidelijke vertaling, dat ik net als het eerdere antwoord "preview" zou gebruiken.
Maar mocht je het toch in het Nederlands willen gebruiken, dan helpt dit je misschien.

Linda Ferwerda
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 715