KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

property connection (cable set)

Dutch translation: (kabelset voor) aansluiting op het gebouw


11:43 Mar 28, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: property connection (cable set)
Property Connection Cable Set
SAFE TO USE ON LIVE ELECTRIC SOCKETS.

Plug into an energised electricity socket - ensure the socket is switched on. Generated signal from the DIGITEX 8/33 will be impressed upon all wiring within, and leading to, the property.

De DIGITEX is een signaalzender.
Het gaat om het zoeken van ondergrondse leidingen.

Weet iemand toevallig wat ze hier bedoelen met 'property'?
Shayna Barby
Dutch translation:(kabelset voor) aansluiting op het gebouw
Explanation:
De DIGITEX 8/33 stuurt een signaal naar alle bekabeling in en naar het gebouw.
Selected response from:

Karel Theys
Grading comment
bedankt
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4het gebouw/woning/huis waar de leidingen naartoe voeren.
Nienke
4(kabelset voor) aansluiting op het gebouwKarel Theys
4 -1meterkastSophieS


  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
het gebouw/woning/huis waar de leidingen naartoe voeren.


Explanation:
Lijkt mij.

Nienke
Germany
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 45

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
(kabelset voor) aansluiting op het gebouw


Explanation:
De DIGITEX 8/33 stuurt een signaal naar alle bekabeling in en naar het gebouw.

Karel Theys
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 207
Grading comment
bedankt

9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
meterkast


Explanation:
in Nederland lopen alle leidingen naar de meterkast (= verzamelkast voor aansluitingen).
"property" zou ik in dit geval dus eerder als "meterkast "dan "gebouw" vertalen.

SophieS
PRO pts in pair: 3

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Nico van de Water: Als inderdaad een "mapping" wordt gemaakt van alle bedrading naar en in een gebouw of woning, is "meterkast" niet omvattend genoeg. Daarnaast is misschien "onroerende zaak" een alternatief voor "property", hoewel erg formeel en bijna juridisch.
1 day12 hrs