KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

Playback Control (PBC)

Dutch translation: PBC / navigatie


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Playback Control (PBC)
Dutch translation:PBC / navigatie
Entered by: Anneken

13:50 Mar 29, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: Playback Control (PBC)
uit de handleiding van de DVD-speler

Video CDs equipped with PBC (Version 2.0)
Anneken
navigatie of PBC
Explanation:
Anneken,
PBC lijkt nu wel ingeburgerd te zijn, nadat er enkele andere uitdrukkingen de revue gepasseerd zijn. Je komt van alles tegen. Ik kreeg eens een Trados-bestand toegestuurd met discounts voor bestaande zinnen, en daar stond dit 'Afspeelbesturing' reeds in. Ik moest toen wel doorgaan met dit woord. Maar kreeg er geen enkele Google hit mee, dus . . . doorgezocht! Navigeren kom ik heel vaak tegen.

Groetjes,
Marijke

labDV - Photo DVDmanual
... zijn maar een paar kleine verschillen met het maken van een FotoDVD. Alleen de keuze
van het formaat in het begin, de opslag capaciteit en de navigatie (PBC). ...
www.labdv.com/nl/manuals/dvd_photo.php - 48k - In cache - Gelijkwaardige pagina's

[PDF] DVD Manual LB900
Bestandsformaat: PDF/Adobe Acrobat - HTML versie
... OFF: de PBC-modus afsluiten voor automatisch afspelen zoals met een CD. Wanneer
u op de MENU toets van de afstandsbediening drukt, zal de DVD-speler in deze ...
www.labway-europe.nl/dutch_manual_lb900.pdf - Gelijkwaardige pagina's

Tweakers.net - Nieuws [ DVD Forum wil regiovrije dvd-spelers ...
... Donderdag 26 Juli 2001 - 16:41 Score: 2 (Interessant) Daarnaast werkt een DVD speler
met PBC (of was het PCB). Dit is de "computertaal" van de DVD speler en ...
www.tweakers.net/nieuws/17787 - 55k - In cache - Gelijkwaardige pagina's
Selected response from:

Marijke Mayer
Netherlands
Grading comment
PBC / navigatie lijkt me inderdaad de beste vertaling. Evert & Karel; ook bedankt voor de nuttige tips! Groetjes, Anneken
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4navigatie of PBC
Marijke Mayer
4bedieningspaneel
Henk Peelen
3PBC, weergavebedieningKarel Theys


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
PBC, weergavebediening


Explanation:
Eurodicautom geeft een Frans vertaling:
commande de lecture.
Aangezien het echter om versie 2.0 gaat, denk ik dat PBC misschien een gedeponeerd handelsmerk is en in het Engels blijft.

Karel Theys
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 207

16 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
bedieningspaneel


Explanation:
letterlijk: besturing van of regeling voor het afspelen, dus bedieningspaneel. Echter: terugspoelregeling is ook mogelijk.

Bij grote twijfel kun je natuurlijk altijd gewoon playback control laten staan.

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4150

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
navigatie of PBC


Explanation:
Anneken,
PBC lijkt nu wel ingeburgerd te zijn, nadat er enkele andere uitdrukkingen de revue gepasseerd zijn. Je komt van alles tegen. Ik kreeg eens een Trados-bestand toegestuurd met discounts voor bestaande zinnen, en daar stond dit 'Afspeelbesturing' reeds in. Ik moest toen wel doorgaan met dit woord. Maar kreeg er geen enkele Google hit mee, dus . . . doorgezocht! Navigeren kom ik heel vaak tegen.

Groetjes,
Marijke

labDV - Photo DVDmanual
... zijn maar een paar kleine verschillen met het maken van een FotoDVD. Alleen de keuze
van het formaat in het begin, de opslag capaciteit en de navigatie (PBC). ...
www.labdv.com/nl/manuals/dvd_photo.php - 48k - In cache - Gelijkwaardige pagina's

[PDF] DVD Manual LB900
Bestandsformaat: PDF/Adobe Acrobat - HTML versie
... OFF: de PBC-modus afsluiten voor automatisch afspelen zoals met een CD. Wanneer
u op de MENU toets van de afstandsbediening drukt, zal de DVD-speler in deze ...
www.labway-europe.nl/dutch_manual_lb900.pdf - Gelijkwaardige pagina's

Tweakers.net - Nieuws [ DVD Forum wil regiovrije dvd-spelers ...
... Donderdag 26 Juli 2001 - 16:41 Score: 2 (Interessant) Daarnaast werkt een DVD speler
met PBC (of was het PCB). Dit is de "computertaal" van de DVD speler en ...
www.tweakers.net/nieuws/17787 - 55k - In cache - Gelijkwaardige pagina's


Marijke Mayer
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 624
Grading comment
PBC / navigatie lijkt me inderdaad de beste vertaling. Evert & Karel; ook bedankt voor de nuttige tips! Groetjes, Anneken