KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

universal gripper socket

Dutch translation: universele dop


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:universal gripper socket
Dutch translation:universele dop
Entered by: Jacques Wolse

09:21 Apr 4, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering / gereedschappen
English term or phrase: universal gripper socket
Overzicht van verschillende gereedschappen.
Jacques Wolse
universele dop
Explanation:
Je kunt een 'gripper socket' zien op website:
http://www.fivestaradvantage.com/gatorgrip/big_gripper.html

Als je dan zoekt op Nederlandse website met 'gator-grip' krijg je de volgende website:
http://www.groenclamps.nl/produkten.htm
waar ze een gator-grip laten zien. Dan moet je kiezen tussen:
Gator Grip dopsleutelset ETC200
Gator Grip universele dop ETC120

Volgens mij wordt er de tweede optie bedoeld.

Good luck!
Selected response from:

Marijke Singer
United Kingdom
Grading comment
Dit komt toch het meest in de buurt. Bedankt!
Jacques
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5universele grijpmof
Leo van Zanten
4 +1universele dop
Marijke Singer
4universele krachtdop
joeky janusch
3verstelbare steeksleutelThomasS


  

Answers


41 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
universele dop


Explanation:
Je kunt een 'gripper socket' zien op website:
http://www.fivestaradvantage.com/gatorgrip/big_gripper.html

Als je dan zoekt op Nederlandse website met 'gator-grip' krijg je de volgende website:
http://www.groenclamps.nl/produkten.htm
waar ze een gator-grip laten zien. Dan moet je kiezen tussen:
Gator Grip dopsleutelset ETC200
Gator Grip universele dop ETC120

Volgens mij wordt er de tweede optie bedoeld.

Good luck!

Marijke Singer
United Kingdom
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in SpanishSpanish
PRO pts in pair: 144
Grading comment
Dit komt toch het meest in de buurt. Bedankt!
Jacques

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  ThomasS: universele dopsleutel, dopsleutelset, wisselbare dopsleutel. Misschien ook verstelbare steeksleutel?
1 hr
  -> Thanks!

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
verstelbare steeksleutel


Explanation:
sleutel om moeren los te draaien die op elke moer past, isn niet ech een dopsleutel. Gripper Socket is meer een dopsleutel dan een steeksleutel.

ThomasS
PRO pts in pair: 4

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
universele krachtdop


Explanation:
of eventueel verstelbare krachtdop

joeky janusch
Israel
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 230

14 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
universele grijpmof


Explanation:
Het is niet duidelijk om wat voor soort gereedschap het gaat. Dus dit is een mogelijkheid.

Leo van Zanten
United States
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 47