KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

attire

Dutch translation: kledij, kleding


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:attire
Dutch translation:kledij, kleding
Entered by: Antoinette Verburg

10:53 May 12, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering / beschermende uitrusting
English term or phrase: attire
een soort beschermende werkkledij. Bestaat hiervoor een typische Nederlandse term?
AAAmedical
Belgium
kledij, kleding
Explanation:
Voor zover ik weet betekent 'attire' op zich alleen maar 'kledij, kleding', etc. Dat het in jouw geval om beschermende werkkleding gaat kan daarom m.i. alleen maar uit de context blijken, niet uit het woord zelf.
Selected response from:

Antoinette Verburg
Netherlands
Grading comment
1 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5werkschort, overall, werkkleding.Machiel van Veen
4kledij, kleding
Antoinette Verburg
4 -1beschermende werkkleding
Marijke Mayer


  

Answers


50 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
beschermende werkkleding


Explanation:
Volgens deze Google hits wordt dit regelmatig gebruikt:

Groetjes,
Marijke

Bedrijfskleding bij Profistep bv te Kesteren - bedrijfskleding ...
... aspecten van menig bedrijf. Namelijk het aanmeten van goede werkschoenen, beschermende
werkkleding met daarbij niet te vergeten de oog- en gelaatsbescherming ...
www.profistep.nl/over.html - 5k - In cache - Gelijkwaardige pagina's

Arbobeleidsregel 4.9-4
... het volgende verstaan. a. Binnen de verontreinigde zone worden beschermende werkkleding
en persoonlijke beschermingsmiddelen gedragen die bestaan uit, of ...
www.bbzfnv.nl/belreg/br4.9-4.html - 23k - In cache - Gelijkwaardige pagina's

Arbobeleidsregel 4.51
... bestaat waarbij: 1° In het eerste compartiment de beschermende werkkleding wordt
uitgetrokken, terwijl men de ademhalingsbescherming blijft dragen, 2° In het ...
www.bbzfnv.nl/belreg/br4.51.html - 9k - In cache - Gelijkwaardige pagina's
[ Meer resultaten van www.bbzfnv.nl ]


Marijke Mayer
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 624

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Machiel van Veen: beschermende werkkleding: gewoon "Overall".
7 days
  -> niet volgens bovenstaande documenten

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kledij, kleding


Explanation:
Voor zover ik weet betekent 'attire' op zich alleen maar 'kledij, kleding', etc. Dat het in jouw geval om beschermende werkkleding gaat kan daarom m.i. alleen maar uit de context blijken, niet uit het woord zelf.

Antoinette Verburg
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 1276

7 days   confidence: Answerer confidence 5/5
werkschort, overall, werkkleding.


Explanation:
Ik had in eerste instantie "overall" gekozen voor "attire", maar niet goed gekeken. In de medische wereld gebruikt men dit woord over het algemeen niet.
Werkkleding is dus het juiste antwoord.

Machiel van Veen