KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

byte reversed file

Dutch translation: omgekeerde bytes


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:reversed bytes
Dutch translation:omgekeerde bytes
Entered by: Jacki

21:59 May 13, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: byte reversed file
Een foutmelding voor een software dvd-recorder luidt:
"Play of byte reversed file"

Wat zou hier worden bedoeld?

Jacki
Jacki
Netherlands
Afspelen van bestand met omgekeerde/geïnverteerde bytes
Explanation:
Reverse Bytes
Works on two byte images. Some computers write the high byte first, some the low byte first. If your image looks 'bit sliced' or 'solarized' when read from a file from another machine, perhaps the bytes need reversing. This operation is done in place because the reversed bytes version of the image is useless, except to show a strange bit-sliced (intensity wrap around) rendition that shows detail in the background.
http://www.nist.gov/lispix/MLxDoc/buttons/pixel_ops.html

Als de ATR begint met 0x03 dan betekent dat, dat de kaart de inverse conventie gebruikt voor het coderen van z'n bits en bytes. Oftewel alle bits staan in omgekeerde volgorde in een byte en alle enen worden geschreven als nullen en omgekeerd.
http://www.klaphek.nl/nr3/chipcards2.html

In de laatste kolom zijn de bits 0, 1 en 3 geinverteerd. Dit is ooit door IBM bedacht, maar waarom is mij niet helemaal duidelijk. Als je hier meer over wil lezen, kijk dan eens in de IBM Parallel Port FAQ/Tutorial.
http://www.hakkefest.linux-site.net/?page=4
Selected response from:

vixen
Greece
Grading comment
Bedankt voor de uitvoerige toelichting. Jacki
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Afspelen van bestand met omgekeerde/geïnverteerde bytes
vixen
4bestand waarin alle nullen door enen, en alle enen door nullen zijn vervangen
Henk Peelen


  

Answers


5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
bestand waarin alle nullen door enen, en alle enen door nullen zijn vervangen


Explanation:
misschien een soort anti-spionagesleutel of zo

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4150

15 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Afspelen van bestand met omgekeerde/geïnverteerde bytes


Explanation:
Reverse Bytes
Works on two byte images. Some computers write the high byte first, some the low byte first. If your image looks 'bit sliced' or 'solarized' when read from a file from another machine, perhaps the bytes need reversing. This operation is done in place because the reversed bytes version of the image is useless, except to show a strange bit-sliced (intensity wrap around) rendition that shows detail in the background.
http://www.nist.gov/lispix/MLxDoc/buttons/pixel_ops.html

Als de ATR begint met 0x03 dan betekent dat, dat de kaart de inverse conventie gebruikt voor het coderen van z'n bits en bytes. Oftewel alle bits staan in omgekeerde volgorde in een byte en alle enen worden geschreven als nullen en omgekeerd.
http://www.klaphek.nl/nr3/chipcards2.html

In de laatste kolom zijn de bits 0, 1 en 3 geinverteerd. Dit is ooit door IBM bedacht, maar waarom is mij niet helemaal duidelijk. Als je hier meer over wil lezen, kijk dan eens in de IBM Parallel Port FAQ/Tutorial.
http://www.hakkefest.linux-site.net/?page=4

vixen
Greece
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 1509
Grading comment
Bedankt voor de uitvoerige toelichting. Jacki