KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

reduce file

Dutch translation: reducebestand


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:reduce file
Dutch translation:reducebestand
Entered by: Jacki

16:43 May 14, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: reduce file
Nogmaals uit de foutmeldingen voor een softwarematige dvd-recorder:
"Reduce file does not exist" en "The sound file or reduce file is missing"

Ik moet denken in de richting van compressie, maar misschien weet iemand meer hierover.

Alvast bedankt, Jacki
Jacki
Netherlands
reducebestand
Explanation:
Ik ben de nederlandse term nergens tegengekomen. Ter verduidelijking hierbij de betekenis van de term:
reduce file = a file that contains waveform info for the display.
Misschien helpt dit.
Selected response from:

Leo van Zanten
United States
Grading comment
Nogmaals bedankt Ivz. Ik was de term ondertussen ook hier tegengekomen. Jacki
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4reduceer bestand
Josephina Kooijman
3reducebestand
Leo van Zanten


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
reduceer bestand


Explanation:
Wat het verschil tussen compileren en bestandsreductie precies is weet ik niet. Op de web sites die ik heb gevonden komen zowel compile en reduction als compilatie en reductie voor.


    Reference: http://www.fotogewe.nl/digitalefotografie/GWDF0301.html
    Reference: http://www.howstuffworks.com/file-compression4.htm
Josephina Kooijman
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 55

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
reducebestand


Explanation:
Ik ben de nederlandse term nergens tegengekomen. Ter verduidelijking hierbij de betekenis van de term:
reduce file = a file that contains waveform info for the display.
Misschien helpt dit.


    Reference: http://www.jonoliveaudio.com/sonictips.html
Leo van Zanten
United States
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 47
Grading comment
Nogmaals bedankt Ivz. Ik was de term ondertussen ook hier tegengekomen. Jacki