KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

fisheye

Dutch translation: visogen


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:fisheyes
Dutch translation:visogen
Entered by: vixen

09:11 May 15, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering / paint
English term or phrase: fisheye
De zin luidt:
Reduces the risk of ‘fish-eye’s / orange peel’ in paint industries

Uitleg in het Engels:
Fisheye occurs when oil or some other contaminant prevents the paint or dye from adhering properly to the surface.

Kent iemand hier een specifieke term voor?
Shayna Barby
visogen
Explanation:
beperkt de kans op visogen en het sinaasappel-effect...

Epifanes Jachtlakken - systemen
... Visogen. De verf trekt weg van bepaalde delen. Dit kan veroorzaakt worden door
aanwezigheid op de ondergrond van water, vet, was, siliconen of andere ...
www.epifanes.nl/adviezen/adviezen.htm

Lakken, métalliseren en stralen
...Als er mensen zijn die een vakbekwame spuiter weten (die kan spuiten zonder het bekende sinaasappel-effect én die weet dat de voorbewerkingen belangrijker zijn dan het spuiten op zich voor het verkrijgen van vakwerk) hoor ik dat gaarne!
home.planet.nl/~mmgdeleeuw/page-7.html
Selected response from:

vixen
Greece
Grading comment
Mooi, precies wat ik zocht. Bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1blaarMeturgan
4visogen
vixen
4de verf pakt niet gelijkmatig/dekt niet/, wat een vreemd ogend effect oplevert
Marijke Mayer


  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
de verf pakt niet gelijkmatig/dekt niet/, wat een vreemd ogend effect oplevert


Explanation:
Hoi Shayna, je kan het natuurlijk altijd omschrijven.

Groetjes,
Marijke

DECORATIEF - Deco-Tip
... nogmaals als de donkergrijze laag niet dekkend is. Doe wat Titanium ... een teveel aan
verf zorgvuldig op u ... een mooi driedimensionaal effect te krijgen moet ...
www.decoratief-online.nl/002/decotip/default.html - 27k - In cache
... het opbrengen van warme was. Vervolgens dompel je de stof in een verfbad. De verf
pakt niet waar de was zit. Als de lap droog is, verwijder je de was als volgt ...
www.nd.nl/zij/hobby/hobby1.htm - 7k - In cache - Gelijkwaardige pagina's

Marijke Mayer
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 624

26 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
blaar


Explanation:
er ontstaat blaarvorming

Dit is een uitdrukking die ik in de praktijk zelf heb horen gebruiken, maar misschien word er iets anders mee bedoeld, dan waar jij naar zoekt. Voor het opverige ken ik alleen maar een fisheye-lens (objectief).

Succes

meturgan

Meturgan
Hungary
PRO pts in pair: 223

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Helen Lusted: Of blaasvorming? En inderdaad de fisheye lens is een extreme groothoeklens
14 mins

28 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
visogen


Explanation:
beperkt de kans op visogen en het sinaasappel-effect...

Epifanes Jachtlakken - systemen
... Visogen. De verf trekt weg van bepaalde delen. Dit kan veroorzaakt worden door
aanwezigheid op de ondergrond van water, vet, was, siliconen of andere ...
www.epifanes.nl/adviezen/adviezen.htm

Lakken, métalliseren en stralen
...Als er mensen zijn die een vakbekwame spuiter weten (die kan spuiten zonder het bekende sinaasappel-effect én die weet dat de voorbewerkingen belangrijker zijn dan het spuiten op zich voor het verkrijgen van vakwerk) hoor ik dat gaarne!
home.planet.nl/~mmgdeleeuw/page-7.html

vixen
Greece
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 1509
Grading comment
Mooi, precies wat ik zocht. Bedankt!