KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

INSULATED PLIERS

Dutch translation: geïsoleerde tang


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:INSULATED PLIERS
Dutch translation:geïsoleerde tang
Entered by: Josephina Kooijman

14:46 May 27, 2002
English to Dutch translations [Non-PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: INSULATED PLIERS
TOOLS
xxxMETAFRASI
geïsoleerde tang
Explanation:
see Henk Freriks website
Selected response from:

Josephina Kooijman
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5geïsoleerde tang
Josephina Kooijman
5geïsoleerde tangsandrino
4isolatietang
Henk Peelen


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
geïsoleerde tang


Explanation:
see Henk Freriks website


    Reference: http://home.wish.net/~hfreriks/
Josephina Kooijman
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 55

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Carla Zwanenberg
1 min
  -> Thank you

agree  Evert DELOOF-SYS: Tja, google.com of andere krijgen te weinig bezoekers
3 mins
  -> Thank you

agree  vixen
6 mins
  -> Thank you

agree  Anne Frehen
3 hrs
  -> thanks

agree  Meturgan
4 hrs
  -> thanks

24 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
geïsoleerde tang


Explanation:
Usually insulated pliers are used for working with electric wiring. The insulation prevents electrical shock.

sandrino

18 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
isolatietang


Explanation:
Kluwer Polytechnisch woordenboek biedt twee mogelijkheden: "isolatietang", en "geïsoleerde tang". De tweede lijkt me formeel juister (een isolatietang kan volgens het woord namelijk een geïsoleerde tang zijn, maar bijvoorbeeld ook een tang waarmee men isoleert), maar de eerste klinkt vlotter en wordt waarschijnlijk het meest gebruikt door mensen die ermee werken.

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4150