KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

abrassion resistance

Dutch translation: slijtvastheid


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:abrassion resistance
Dutch translation:slijtvastheid
Entered by: Henk Peelen

07:27 May 28, 2002
English to Dutch translations [Non-PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: abrassion resistance
In verband met een testrapport voor natuursteen
Patrick van Kruining
slijtvastheid
Explanation:
slijtweerstand
slijtsterkte
slijtbestendigheid
slijtagebestendigheid
slijtageweerstand

De termen slijtvastheid en slijtweerstand staan in de "Dikke Van Dale"

Kluwer Polytechnisch Woordenboek vertaalt "abrasion resistance" met "schuringweerstand", en "abrasion resistance index" met "abrasieweerstandindex"; ik vind die termen niet gigantisch mooi.
Selected response from:

Henk Peelen
Netherlands
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2slijtvastheid
Henk Peelen
4 +1weerstand tegen afslijting
AAAmedical


  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
weerstand tegen afslijting


Explanation:
slijtage weerstand vrijer vertaald


    Standaard Eng>Ned woordenboek
AAAmedical
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 139

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  naesenk: weerstand tegen afslijting is de goede letterlijke vertaling
6 hrs
  -> dank je
The asker has declined this answer

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
slijtvastheid


Explanation:
slijtweerstand
slijtsterkte
slijtbestendigheid
slijtagebestendigheid
slijtageweerstand

De termen slijtvastheid en slijtweerstand staan in de "Dikke Van Dale"

Kluwer Polytechnisch Woordenboek vertaalt "abrasion resistance" met "schuringweerstand", en "abrasion resistance index" met "abrasieweerstandindex"; ik vind die termen niet gigantisch mooi.

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4150
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  TT&V
18 hrs

agree  Josephina Kooijman: zie oohttp://dutcharchitecture.com/bouwmateriaal.htm#Natuursteen waar onder eigenschappen van natuursteen de term slijtvastheid voorkomt.k url
2 days8 hrs