KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

high environmental light

Dutch translation: sterk omgevingslicht


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:high environmental light
Dutch translation:sterk omgevingslicht
Entered by: Esther N.

18:00 May 29, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: high environmental light
The notebook's screen has a chemical coating (anti reflection) that allows you to work even with high environmental light.
Esther N.
Sterk omgevingslicht
Explanation:
Een van de enorme nadelen van de schermen van laptops/notebooks (LCD-schermen, maar vooral de duurdere TFT-schermen), is het feit dat ze niet lichtsterk zijn. Als je er mee in de zon gaat zitten, of zelfs maar in een sterk verlichte ruimte, dan zie je niets, een zwart scherm.


Die coating is bedoeld om de informatie toch zichtbaar te maken in een sterk verlichte omgeving.

Interessant, trouwens. Ik heb er nog nooit een gezien die ook echt werkte. ^_^
Selected response from:

Bart B. Van Bockstaele
Canada
Grading comment
Bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Sterk omgevingslicht
Bart B. Van Bockstaele
4veel omgevingslicht
Henk Peelen


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Sterk omgevingslicht


Explanation:
Een van de enorme nadelen van de schermen van laptops/notebooks (LCD-schermen, maar vooral de duurdere TFT-schermen), is het feit dat ze niet lichtsterk zijn. Als je er mee in de zon gaat zitten, of zelfs maar in een sterk verlichte ruimte, dan zie je niets, een zwart scherm.


Die coating is bedoeld om de informatie toch zichtbaar te maken in een sterk verlichte omgeving.

Interessant, trouwens. Ik heb er nog nooit een gezien die ook echt werkte. ^_^


Bart B. Van Bockstaele
Canada
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 231
Grading comment
Bedankt!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Evert DELOOF-SYS
8 mins
  -> Thank you

20 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
veel omgevingslicht


Explanation:
eigenlijk "omgevingslicht met een hoge lichtsterkte", maar dat past niet in deze context.

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4150