KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

air duct cooling system

Dutch translation: koelsysteem met luchtkanalen


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:air duct cooling system
Dutch translation:koelsysteem met luchtkanalen
Entered by: Esther N.

19:40 May 29, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: air duct cooling system
Air duct cooling system:
The notebook's air duct and cooling flow is more efficient, therefore the speed of the fan can run slower (less noise)
Esther N.
koelsysteem met luchtkanalen
Explanation:
Door een of meer kanalen in te bouwen waarlangs de lucht kan passeren, kan er een meer efficiënte koeling gebeuren en kan er tegelijk ook worden vermeden dat stof de laptop binnendringt.

Overigens: dit soort specificaties wordt zeer weinig vertaald. Het gaat hier over technische gegevens die potentiële kopers gewoonlijk meer afschrikken dan aantrekken: ze *willen* meestal niet horen dat inadequate koeling tot ellende kan leiden.

De koppelingen hieronder spreken over *een* luchtkanaal.
Selected response from:

Bart B. Van Bockstaele
Canada
Grading comment
Thanks (again)!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1koelsysteem met luchtkanalen
Bart B. Van Bockstaele
4koelsysteem met luchtopeningen:
Henk Peelen


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
koelsysteem met luchtopeningen:


Explanation:
de luchtopeningen en de stroming van de koellucht voor het notebook ...

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4150

33 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
koelsysteem met luchtkanalen


Explanation:
Door een of meer kanalen in te bouwen waarlangs de lucht kan passeren, kan er een meer efficiënte koeling gebeuren en kan er tegelijk ook worden vermeden dat stof de laptop binnendringt.

Overigens: dit soort specificaties wordt zeer weinig vertaald. Het gaat hier over technische gegevens die potentiële kopers gewoonlijk meer afschrikken dan aantrekken: ze *willen* meestal niet horen dat inadequate koeling tot ellende kan leiden.

De koppelingen hieronder spreken over *een* luchtkanaal.



    Reference: http://www.fnl.nl/pcmobiel/sponsors/acer/nl505.pdf
    Reference: http://www.tweakers.net/nieuws/16094
Bart B. Van Bockstaele
Canada
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 231
Grading comment
Thanks (again)!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Josephina Kooijman
1 day18 hrs
  -> Bedankt, Josephina.