KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

large scale system deployment

Dutch translation: grootschalige systeemimplementatie


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:large scale system deployment
Dutch translation:grootschalige systeemimplementatie
Entered by: Esther N.

19:16 Jun 4, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: large scale system deployment
Unified driver architecture:
Provides easy installation and manageability through a single unified driver for large scale system deployment.
Esther N.
Grootschalige systeemimplementatie
Explanation:
7 jaar ervaring met IT :)
Selected response from:

xxxXX789
Netherlands
Grading comment
Dank je!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3Grootschalige systeemimplementatiexxxXX789
4grootschalige uitrol van het systeem
Chris Hopley
4installatie op grote schaal
Bart B. Van Bockstaele


  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
Grootschalige systeemimplementatie


Explanation:
7 jaar ervaring met IT :)

xxxXX789
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 276
Grading comment
Dank je!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  TT&V
11 mins

agree  Linda Ferwerda
28 mins

agree  vixen
11 hrs

24 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
installatie op grote schaal


Explanation:
Stel dat je een bedrijf hebt met 10.000 PC'tjes en dat je op al die PC'tjes een nieuw programma moet installeren. Dan doe je aan large scale system deployment. Op zo'n moment is het leuk als je programma's hebt die dit makkelijker kunnen maken.

Unified driver architecture is helemaal niet nieuw. Het was in 1985 al standaard op bepaalde computers. Niet op PC's die waren veel te primitief.




--------------------------------------------------
Note added at 2002-06-04 19:42:15 (GMT)
--------------------------------------------------

O. Ik ben altijd te nederig.

23 jaar (jawel, sinds september 1978) als programmeur helpt wel een beetje bij dit soort terminologie.



--------------------------------------------------
Note added at 2002-06-04 19:44:03 (GMT)
--------------------------------------------------

En om de grotospraak een beetje te relativeren: in die tijd heetten zoekrobots nog gewoon zoekprogramma\'s. Wat ze ook zijn. Want met robots hebben ze niets te maken.

Bart B. Van Bockstaele
Canada
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 231

14 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
grootschalige uitrol van het systeem


Explanation:
of 'uitrol op grote schaal'

The word 'uitrol' seems to be in favour these days.

Chris Hopley
Netherlands
Native speaker of: English
PRO pts in pair: 785