KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

gear power

Dutch translation: voltage beschikbaar bij achteruitrijden


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:gear power
Dutch translation:voltage beschikbaar bij achteruitrijden
Entered by: Bart B. Van Bockstaele

12:06 Jun 7, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: gear power
R (reverse) gear power (DC 12V or 24V)

uit een beschrijving van een achteruitrijcamera
Anneken
voltage beschikbaar bij achteruitrijden
Explanation:
De achteruitrijversnelling heeft inderdaad geen voltage. Het gaat gewoon over het voltage dat beschikbaar is bij het achteruitrijden.

Ik neem aan dat dit in een lijst specificaties staat. In die lijsten wordt er nogal eens wat ballast gedumpt om de illusie te scheppen dat ze volledig en nauwkeurig zijn.

Kijk eens naar de hele lijst, de kans is heel groot dat je inderdaad kunt besluiten dat er gewoon een voltage moet staan en dat het achteruitrijden overbodig is.
Selected response from:

Bart B. Van Bockstaele
Canada
Grading comment
Bedankt Bart, ik opteer voor 'voltage beschikbaar bij het achteruitrijden'. Lisse en Ann bedankt voor de nuttige suggesties en Chris, bedankt voor de goede uitleg die (eindelijk!!) licht in de duisternis bracht!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4uitleg
Chris Hopley
4versnellingskrachtAnn Bishop
4voltage beschikbaar bij achteruitrijden
Bart B. Van Bockstaele
3achteruitversnelling
Els Hoefman


Discussion entries: 1





  

Answers


21 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
achteruitversnelling


Explanation:
"reverse gear" is "achteruitversnelling", en aangezien "power" impliciet al in versnelling zit, lijkt het mij zo eenvodig als dit.

Els Hoefman
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 93

31 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
voltage beschikbaar bij achteruitrijden


Explanation:
De achteruitrijversnelling heeft inderdaad geen voltage. Het gaat gewoon over het voltage dat beschikbaar is bij het achteruitrijden.

Ik neem aan dat dit in een lijst specificaties staat. In die lijsten wordt er nogal eens wat ballast gedumpt om de illusie te scheppen dat ze volledig en nauwkeurig zijn.

Kijk eens naar de hele lijst, de kans is heel groot dat je inderdaad kunt besluiten dat er gewoon een voltage moet staan en dat het achteruitrijden overbodig is.


Bart B. Van Bockstaele
Canada
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 231
Grading comment
Bedankt Bart, ik opteer voor 'voltage beschikbaar bij het achteruitrijden'. Lisse en Ann bedankt voor de nuttige suggesties en Chris, bedankt voor de goede uitleg die (eindelijk!!) licht in de duisternis bracht!

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
versnellingskracht


Explanation:
Kijk es op de volgende website:
Hier meer over voltages:

Voor 12/24 Volt, dus voor personenauto's, campers, bestelauto's en vrachtauto's.

Het geeft dus aan voor welke voertuigen de camera geschikt is.

succes.
--Ann


    Reference: http://wwws.autoshop.nl/winkel/artikel.php?Rid=23&Mid=198
Ann Bishop
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 155

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
uitleg


Explanation:
In every gearbox, there is a switch that turns on the reversing lights when you engage the reverse gear. Could it be that the same circuit is used to power the reversing camera? Or the current flow in that circuit triggers a relay on the reversing camera circuit?

I've just been reading on the page cited below that there is indeed a connection to the reverse light switch.


    Reference: http://www.conrad-anderson.co.uk/cs.htm
Chris Hopley
Netherlands
Native speaker of: English
PRO pts in pair: 785