KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

tapping screw / machine screw with nut

Dutch translation: zelftappende schroef


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:tapping screw
Dutch translation:zelftappende schroef
Entered by: Anneken

12:40 Jun 7, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: tapping screw / machine screw with nut
Attach the supplied mounting bracket to the ceiling or the floor, etc.
Tapping screw or machine screw with nut.

Meer info heb ik jammer genoeg niet. Gaat het hier over twee verschillende soorten schroeven of over twee verschillende manieren om de schroeven aan te brengen. Voor zover ik weet wordt een schroef ingedraaid en niet ingeslagen :-)..., Kortom, maar mijn vrouwelijk, niet-technisch brein slaat helemaal in de knoop... Wie kan helpen?
Anneken
zelftappende schroef / machineschroef met moer
Explanation:
Een zelftappende schroef is een schroef die zichzelf in het medium 'trekt'. Hij snijdt er gewoon door en blijft dan ook zitten, zonder dat er een moer aan te pas moet komen.


--------------------------------------------------
Note added at 2002-06-07 12:48:39 (GMT)
--------------------------------------------------

tapping betekent hier dus allerminst \"slaan\".
Selected response from:

Bart B. Van Bockstaele
Canada
Grading comment
Goede uitleg! Heel erg bedankt, Bart!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4tapschroef / machineschroef met moer
GertV
4zelftappende schroef / machineschroef met moer
Bart B. Van Bockstaele


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
zelftappende schroef / machineschroef met moer


Explanation:
Een zelftappende schroef is een schroef die zichzelf in het medium 'trekt'. Hij snijdt er gewoon door en blijft dan ook zitten, zonder dat er een moer aan te pas moet komen.


--------------------------------------------------
Note added at 2002-06-07 12:48:39 (GMT)
--------------------------------------------------

tapping betekent hier dus allerminst \"slaan\".



    Reference: http://www.pgb-fasteners.com/eng/producten/CAT_H.shtml
    Reference: http://www.thedreamfactory.demon.nl/autowoordenboek/txt/s.tx...
Bart B. Van Bockstaele
Canada
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 231
Grading comment
Goede uitleg! Heel erg bedankt, Bart!

12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
tapschroef / machineschroef met moer


Explanation:
Als ik mijn polytechnisch woordenboek raadpleeg, vind ik de volgende termen:

tap screw: tapschroef (is een soort schroefbout met een kegelvormige kop met daarin een gleuf voor de schroevendraaier)

machine screw: machineschroef (Kluwer Polytechnisch W(ik durf niet met zekerheid zeggen of dit verwijst naar dezelfde of een andere soort schroef. Je ziet bij machines wel vaak dat soort schroeven met een bolle kop, dus het zou wel eens dezelfde kunnen zijn)

nut: is de moer waarmee de schroefbout wordt vastgemaakt. (Kluwer Polytechnisch Woordenboek)

Hopelijk helpt dit je een eindje op weg.

GertV
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 250