KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

spillages

Dutch translation: morsvlek


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:spillage
Dutch translation:morsvlek
Entered by: Karel Theys

10:18 Jun 12, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: spillages
treatment of spillages
removal of spillages

Als je wat cement of vloeistof op een vloer morst (en moet verwijderen).
Ik heb wel een meervoudsvorm nodig, iets als "morsingen", maar dan een correct woord. Alvast bedankt.
Karel Theys
morsvlekken
Explanation:

Eventuele morsvlekken kunt u oplossen door het impregneermiddel op het totale straatwerk
met een spuitnevel tot een "strategische" afscheiding aan te brengen. ...
www.boco.nl/main/gevelimpregneer.html - 8k - Tárolt változat - Hasonló oldalak

DE VERZORGING VAN TEAK
... duurzaamheid daarvan. Morsvlekken op een tafelblad, vooral vetvlekken
kunnen snel worden verwijderd met een lap of warm sopje. Voor ...
www.annapart.com/algemene_info/ de_verzorging_van_teak.htm - 6k - Tárolt változat - Hasonló oldalak

onderhoud
... Terug. Vervuilingen met vloeistoffen. Door het op karakter van de vloer zullen
vloeistoffen in de vloer dringen. Morsvlekken van bv koffie, wijn etc. ...
www.indri.nl/pagina2/body_siergrind/siergrind_2/ onderhoud/body_onderhoud.html - 24k - Tárolt változat - Hasonló oldalak

milieu_vergunning_carrosserie_reinigen
... Berg het afval van poetsdoeken op in een gesloten vat. Morsvlekken. Bodemverontreiniging.
Onmiddellijk opkuisen met absorbentia (zagemeel, korrels). ...
www.sint-pieters-leeuw.be/milieu/ milieu_vergunning_carrosserie_3.htm - 8k - Tárolt változat - Hasonló oldalak

"Wools of New Zealand - tapijten, wol, karpetten, Woolclean"
... Gedessineerde karpetten verhullen vuil en morsvlekken en doen het uitstekend
in intensief gebruikte ruimten. Winkeltip Gedessineerde ...
www.fernmark.com/elements/pattern_ne.asp - 25k - Tárolt változat - Hasonló oldalak


Selected response from:

Meturgan
Hungary
Grading comment
Dit bleek in de meeste gevallen wel bruikbaar. Bedankt.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2Gemorst materiaalKoen Vander Elst
4 +1morsvlekkenMeturgan
4vlekken van (de naam van het spul) verwijderenToiny Van der Putte-Rademakers
4verontreinigingen
Madeleine van Zanten


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
Gemorst materiaal


Explanation:
Ook niet echt mooi, maar in dit geval misschien wel bruikbaar?

behandeling van gemorst materiaal
verwijdering van gemorst materiaal

Koen Vander Elst
PRO pts in pair: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  AAAmedical: of gemorste stoffen
2 hrs

agree  Meturgan: In de gegeven context lijkt mij dit toch beter.
9 hrs

34 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
morsvlekken


Explanation:

Eventuele morsvlekken kunt u oplossen door het impregneermiddel op het totale straatwerk
met een spuitnevel tot een "strategische" afscheiding aan te brengen. ...
www.boco.nl/main/gevelimpregneer.html - 8k - Tárolt változat - Hasonló oldalak

DE VERZORGING VAN TEAK
... duurzaamheid daarvan. Morsvlekken op een tafelblad, vooral vetvlekken
kunnen snel worden verwijderd met een lap of warm sopje. Voor ...
www.annapart.com/algemene_info/ de_verzorging_van_teak.htm - 6k - Tárolt változat - Hasonló oldalak

onderhoud
... Terug. Vervuilingen met vloeistoffen. Door het op karakter van de vloer zullen
vloeistoffen in de vloer dringen. Morsvlekken van bv koffie, wijn etc. ...
www.indri.nl/pagina2/body_siergrind/siergrind_2/ onderhoud/body_onderhoud.html - 24k - Tárolt változat - Hasonló oldalak

milieu_vergunning_carrosserie_reinigen
... Berg het afval van poetsdoeken op in een gesloten vat. Morsvlekken. Bodemverontreiniging.
Onmiddellijk opkuisen met absorbentia (zagemeel, korrels). ...
www.sint-pieters-leeuw.be/milieu/ milieu_vergunning_carrosserie_3.htm - 8k - Tárolt változat - Hasonló oldalak

"Wools of New Zealand - tapijten, wol, karpetten, Woolclean"
... Gedessineerde karpetten verhullen vuil en morsvlekken en doen het uitstekend
in intensief gebruikte ruimten. Winkeltip Gedessineerde ...
www.fernmark.com/elements/pattern_ne.asp - 25k - Tárolt változat - Hasonló oldalak




Meturgan
Hungary
PRO pts in pair: 223
Grading comment
Dit bleek in de meeste gevallen wel bruikbaar. Bedankt.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  TT&V
5 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
verontreinigingen


Explanation:
wordt algemeen in technische instrcties gebruikt

Madeleine van Zanten
Switzerland
Native speaker of: Native in FrenchFrench
PRO pts in pair: 36

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
vlekken van (de naam van het spul) verwijderen


Explanation:
Zostaat het op de bus Sigmaverf waar ik mee aan de slag ben.

Toiny Van der Putte-Rademakers
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 143