ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

spiked barrier

Dutch translation: spijkermat, spijkerstrook

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:spiked barrier
Dutch translation:spijkermat, spijkerstrook
Entered by: sha

15:09 Jun 12, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: spiked barrier
If there is a truck in front of you, let it go first and wait your turn before inserting your badge (remember that the gate is secured with spiked barriers)
sha
spijkerstrook
Explanation:
Een spiked barrier is een strip waarop spijker/scherpe punten bevestigd zijn, die ofwel uitgerold kan worden, ofwel in de grond kan verzinken.
"Spijkerstrip" wordt geloof ik ook wel gebruikt.
Selected response from:

arjen
Grading comment
Hartelijk bedankt! Precies wat ik zocht!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4spijkermat
Bart B. Van Bockstaele
4versperringen met scherpe stalen puntenMeturgan
4spijkerstrookarjen


  

Answers


48 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
spijkerstrook


Explanation:
Een spiked barrier is een strip waarop spijker/scherpe punten bevestigd zijn, die ofwel uitgerold kan worden, ofwel in de grond kan verzinken.
"Spijkerstrip" wordt geloof ik ook wel gebruikt.


arjen
PRO pts in pair: 18
Grading comment
Hartelijk bedankt! Precies wat ik zocht!

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
versperringen met scherpe stalen punten


Explanation:
Bij laag-water is het terrein aan nog één kant bereikbaar. Om op het terrein te komen, moet men door twee rijen hekken (waar honden tussen kunnen lopen), een NATO-prikkeldraad versperring en daarvoor al over een laag hekje en door zo'n 5 meter BREDE STROOK MET INGEGRAVEN SCHERPE STALEN PUNTEN waar je slechts heel langzaam en voorzichtig doorheen kunt slalommen.
http://www.laka.org/teksten/verzet/1985.html



    Reference: http://www.laka.org/teksten/verzet/1985.html
Meturgan
Hungary
PRO pts in pair: 223

12 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
spijkermat


Explanation:
"de politie rolde spijkermatten uit" is een uitdrukking die ik nogal heb gehoord.


    Reference: http://www.ipc-nl.nl/ipc_e_tekst/e01f.htm
    Reference: http://www.benevenweg.nl/eelco3.html
Bart B. Van Bockstaele
Canada
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 231