KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

at full throttle + rpm

Dutch translation: motortoerental tpm


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:engine tpm
Dutch translation:motortoerental tpm
Entered by: Ellie Lormans

12:14 Aug 7, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: at full throttle + rpm
Nog steeds in the tekst over boten:
"This will allow them to drive the boats at up to 40 knots at full *throttle*" en:
"details on engine temperatures, oil pressure and engine *rpm*.
Alle hulp of ideeën welkom!
Ellie Lormans
Netherlands
volgas / topsnelheid + tpm / motortoerental
Explanation:
throttle = smoorklep -> volledig geopende smoorklep of: volgas (1 woord)

rpm (revolutions per minute) = tpm (toeren per minuut)
engine tpm = motortoerental

--------------------------------------------------
Note added at 2002-08-07 12:32:15 (GMT)
--------------------------------------------------

laatste regel moet zijn:
engine rpm = motortoerental
Selected response from:

Karel Theys
Grading comment
Hartelijk bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3volgas / topsnelheid + tpm / motortoerentalKarel Theys
4 +3op volle kracht
vixen
3 +4vol gasReinier Hondelink


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +4
vol gas


Explanation:
At full throttle = bij vol gas
of (bij boten) op volle kracht

engine rpm = motortoerental

Reinier Hondelink

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Meturgan
6 mins

agree  tonnie
12 mins

agree  Nellie Voss
26 mins

agree  Helen Lusted
1 hr

12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
op volle kracht


Explanation:
at full throttle = op volle kracht
rpm is een afkorting van 'rotations per minute' oftwel 'rotaties per minuut'. Dit geeft dus het aantal toeren aan.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-08-07 13:38:16 (GMT)
--------------------------------------------------

Zoals Karel terecht aangaf staat de afkorting voor \'revolutions per minute\'. Een betere vertaling in het Nederlands is dan ook \'omwentelingen/toeren per minuut\'.

vixen
Greece
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 1509

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Anne Frehen
1 min

agree  Meturgan
2 mins

neutral  Karel Theys: revolutions en niet rotations
3 mins
  -> Je hebt helemaal gelijk, Karel.

agree  Ariser
3 hrs

15 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
volgas / topsnelheid + tpm / motortoerental


Explanation:
throttle = smoorklep -> volledig geopende smoorklep of: volgas (1 woord)

rpm (revolutions per minute) = tpm (toeren per minuut)
engine tpm = motortoerental

--------------------------------------------------
Note added at 2002-08-07 12:32:15 (GMT)
--------------------------------------------------

laatste regel moet zijn:
engine rpm = motortoerental


    Reference: http://www.autowoordenboek.nl/
Karel Theys
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 207
Grading comment
Hartelijk bedankt!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Meturgan
1 min

agree  Ann Bishop
9 mins

agree  Ariser
3 hrs