KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

loop coil

Dutch translation: T-spoel


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:loop coil
Dutch translation:T-spoel
Entered by: Jacques Wolse

20:28 Aug 14, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: loop coil
Tekst over ringleidingversterker voor TV (hoortoestel)
'...must be connected to the XXX loop amplifier to allow other hearing appliances with built-in loop coil (such as hearing aids) to receive the amplified signal.'
Jacques Wolse
lusspoel
Explanation:
de andere mogelijkheid in een hoortoestel is een T-coil of T-spoel.
Kijk eens op de website, er is veel info over een ringleidinsysteem bij hoortoestellen.

Succes!
--Ann
Selected response from:

Ann Bishop
United States
Grading comment
Gezien de context en de uitleg in de referentie houd ik het op T-spoel.
Bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5ringleiding
Jos Essers
3 +1lusspoelAnn Bishop


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
lusspoel


Explanation:
de andere mogelijkheid in een hoortoestel is een T-coil of T-spoel.
Kijk eens op de website, er is veel info over een ringleidinsysteem bij hoortoestellen.

Succes!
--Ann


    Reference: http://www.ambientarts.nl/ringleiding/
Ann Bishop
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 155
Grading comment
Gezien de context en de uitleg in de referentie houd ik het op T-spoel.
Bedankt!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  tonnie
2 hrs

8 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
ringleiding


Explanation:
Een ringleiding kan zowel in huis als in openbare ruimten worden aangelegd. Het bestaat uit een versterker en een lus, die langs de wand van de ruimte wordt gelegd. De versterker wordt aangesloten op de geluidsbron. Dat kan een radio of TV zijn, maar ook een microfoon in een openbare ruimte.



--------------------------------------------------
Note added at 2002-08-15 04:46:00 (GMT)
--------------------------------------------------

Wat is ringleiding?
Ringleiding is een systeem waarmee geluid als het ware dichterbij de luisteraar kan worden gebracht. Hierdoor wordt de invloed van stoorgeluiden minder hinderlijk. Het systeem bestaat uit een klein kastje dat bijvoorbeeld bij de televisie wordt geplaatst en met het teeveetoestel wordt verbonden door middel van een speciale kabel. Uit het kleine kastje komt een draad die in een lus langs de plinten van de kamer wordt gelegd. Deze lus is de \'ring\' uit het woord ringleiding. Als U met een hoortoestel (met T stand!) binnen deze lus zit, dan kunt U het geluid van de teevee draadloos opvangen, zo luid als U zelf maar wilt.

http://www.acfriesland.nl/
http://www.hoorfonds.nl/belang/ringleidingen.htm


    Reference: http://www.hoorfonds.nl/sdg/producten2.htm
Jos Essers
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 185