KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

pressure tendency

Dutch translation: neiding van de druk


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:pressure tendency
Dutch translation:neiding van de druk
Entered by: Jos Essers

12:50 Aug 16, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: pressure tendency
te maken met een apparaatje dat de luchtdruk kan aangeven
Frank Hesse
Australia
neigen
Explanation:
de druk zal neigen - neiging van de druk ( om te stijgen of te dalen bij verhitting of afkoeling )
Selected response from:

Jos Essers
Grading comment
Bedankt Jos en sorry dat het zo lang geduurd heeft om punten toe te kennen.
Frank
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1neigen
Jos Essers
2 -1luchtdrukvorming
Nathalie Lauwerier


  

Answers


18 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): -1
luchtdrukvorming


Explanation:
Eurodicatum geraadpleegd, ik heb de term er wel niet letterlijk gevonden

Nathalie Lauwerier
United States
Native speaker of: Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 28

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Leo te Braake | dutCHem: hooguit drukverandering zou kunnen
1 day1 hr

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
neigen


Explanation:
de druk zal neigen - neiging van de druk ( om te stijgen of te dalen bij verhitting of afkoeling )

Jos Essers
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 185
Grading comment
Bedankt Jos en sorry dat het zo lang geduurd heeft om punten toe te kennen.
Frank

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Leo te Braake | dutCHem: uitleg klopt. vertaling tendency als zn : Trend evt.tendens
23 hrs