KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

threshold value

Dutch translation: drempelwaarde!


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:threshold value
Dutch translation:drempelwaarde!
Entered by: Egmont

13:08 Aug 18, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: threshold value
drempelwaarde/minimale waarde?
Frank Hesse
Australia
drempelwaarde!
Explanation:
weet ik 100% zeker, vaak tegengekomen.
Selected response from:

Elisabeth van der Fluit
Grading comment
Hartelijk bedankt!

Frank
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +9drempelwaarde!Elisabeth van der Fluit
5grenswaarde
Jos Essers


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +9
drempelwaarde!


Explanation:
weet ik 100% zeker, vaak tegengekomen.

Elisabeth van der Fluit
PRO pts in pair: 22
Grading comment
Hartelijk bedankt!

Frank

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Christine Hufkens
2 mins

agree  Carla Zwanenberg
25 mins

agree  GertV
1 hr

agree  Arvid Hanssens
2 hrs

agree  Linda Ferwerda
3 hrs

agree  tonnie
4 hrs

agree  xxxNicolette Ri: drempelwaarde wordt gebruikt in de statistiek. Als het niet duidelijk is of het wel een "onderwaarde" is kan je beter "grenswaarde" gebruiken.
6 hrs

agree  Henk Peelen: een threshold value is altijd een drempelwaarde (een threshold is nou eenmaal een drempel)
20 hrs

agree  Egmont
43 days

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
grenswaarde


Explanation:
Om de diverse concentraties van gassen, dampen en zuurstof in de lucht te kunnen meten is er een groot scala aan draagbare meters. Deze kunnen voorzien zijn van heel veel verschillende sensoren zodat allerlei gassen gemeten kunnen worden. En als de concentratie dan een grenswaarde bereikt zal een persoonlijk alarm afgaan, zodat de drager zich in veiligheid kan brengen.


    Reference: http://www.draeger.nl/Defaultvm.htm
Jos Essers
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 185