KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

spring bar

Dutch translation: pushpin/verende beugel


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:spring bar
Dutch translation:pushpin/verende beugel
Entered by: Carla Zwanenberg

13:10 Aug 18, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: spring bar
in een horloge. Kan ik hier veerstaafje gebruiken?
Frank Hesse
Australia
pushpin/verende beugel
Explanation:
Beste Frank,

Ik denk dat een spring bar dat staafje is waarmee een horlogeband aan het horloge wordt bevestigd. Zie bijvoorbeeld http://www.springbars.com/ voor een foto.

Op Nederlandse sites kom ik "pushpin" (http://www.van-duijn.nl/horlogebanden_algemeen.asp) en "verende beugel" tegen.

Ik vind geen van beide termen mooi maar misschien bedenkt iemand anders nog iets beters :)

Groeten,
Carla
Selected response from:

Carla Zwanenberg
Netherlands
Grading comment
Bedankt voor je hulp Carla.

Groetjes
Frank
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1pushpin/verende beugel
Carla Zwanenberg
1Springveer
Jos Essers


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
pushpin/verende beugel


Explanation:
Beste Frank,

Ik denk dat een spring bar dat staafje is waarmee een horlogeband aan het horloge wordt bevestigd. Zie bijvoorbeeld http://www.springbars.com/ voor een foto.

Op Nederlandse sites kom ik "pushpin" (http://www.van-duijn.nl/horlogebanden_algemeen.asp) en "verende beugel" tegen.

Ik vind geen van beide termen mooi maar misschien bedenkt iemand anders nog iets beters :)

Groeten,
Carla


    Reference: http://www.springbars.com/
    Reference: http://www.van-duijn.nl/horlogebanden_algemeen.asp
Carla Zwanenberg
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 317
Grading comment
Bedankt voor je hulp Carla.

Groetjes
Frank

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Thijs van Dorssen: Op de Timex site heb ik ook 'veerstaaf' gevonden. www.timex.com/instructions/w2Instr.pdf
32 mins
  -> Bedankt Thijs, die had ik gemist. Ik vind 'veerstaaf' tot nu toe nog het beste klinken :)

7 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
Springveer


Explanation:
Het kan haast niet anders dan een springveer zijn. Bij het inzetten, springen ze altijd een aantal keren tussen je vingers weg !

--------------------------------------------------
Note added at 2002-08-18 20:43:44 (GMT)
--------------------------------------------------

Maar in werkelijkheid heet het gewoon : stiftbevestiging !



Aangeboden Zwart leren horlogebandjeTe koop: horlogebandje - zwart leer - nog nieuw in verpakking - extra lang - 18 mm stiftbevestiging. Voor hoogste bieder + verzend kosten
www.marktnet.nl/htm/advertentie/55018.htm


--------------------------------------------------
Note added at 2002-08-18 21:01:42 (GMT)
--------------------------------------------------

Maar in werkelijkheid heet het gewoon : stiftbevestiging !



Aangeboden Zwart leren horlogebandjeTe koop: horlogebandje - zwart leer - nog nieuw in verpakking - extra lang - 18 mm stiftbevestiging. Voor hoogste bieder + verzend kosten
www.marktnet.nl/htm/advertentie/55018.htm


Jos Essers
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 185