KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

power conditioner

Dutch translation: spanningsstabilisator


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:power conditioner
Dutch translation:spanningsstabilisator
Entered by: Jacki

10:40 Aug 19, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: power conditioner
Er staat geen uitleg bij, maar iemand kwam met de volgende suggestie: iets dat de stroom constant houdt o.i.d., zodat deze
niet uitvalt of aanzienlijk zakt of juist piekt. Ik zou zeggen "piekspanningsbeveiliging", maar misschien weet iemand de juiste of een betere term?

Jacki
Jacki
Netherlands
Spanningsstabilisator
Explanation:
Het te voorkomen gedrag is niet dat van de stroomsterkte, maar van de spanning. Jacky's term bevat ook al 'spanning'.De stabilisator hoefde ik ook al niet meer uit te vinden...
Selected response from:

Leo te Braake | dutCHem
Grading comment
Ik weet eerlijk gezegd niet of dit wel goed is (de context ontbreekt), maar ik vond het wel een mooi woord ;-) Bedankt. Jacki
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Spanningsstabilisator
Leo te Braake | dutCHem
4netfilter
Jos Essers
4wisselrichter
Chantal Henno
4stroomstabilisator
joeky janusch
3netspanningsbewaker
Carla Zwanenberg


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
stroomstabilisator


Explanation:
Dit is wat er bij mij opkomt.

joeky janusch
Israel
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 230

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
wisselrichter


Explanation:
Een brandstofcelsysteem bestaat uit de eigenlijke brandstofcel (fuel cell power
section of stack), en eventueel een voorbehandeling van de brandstof (fuel
processor of reformer), een wisselrichter (power conditioner of invertor) voor
wisselstroomtoepassingen en een benutting van de restwarmte (ofwel
cogeneratie ofwel een bottoming cycle2). Het brandstofcelsysteem is principieel
voorgesteld in Figuur 1.3.

http://mineco.fgov.be/energy/ampere_commission/F2.pdf

De ontvanger is in verschillende modulen opgebouwd, en van binnen strak gecompartimenteerd. Alle buizen zitten natuurlijk in afschermbussen. Let op de forse voedingstrafo rechtsachter. De ontvanger kan uit wisselspanning worden gevoed, maar er was ook een speciale "wisselrichter" verkrijgbaar waarmee gelijkstroom kon worden gebruikt
http://www.cs.uu.nl/~gerard/RadioCorner/Articles/Siemens566....
Nog nooit was een gamma wisselrichters zo op beveiliging gericht


Driefasige wisselrichter met dubbele omzetting van 10 tot 30 kVA : een innoverende beveiliging en hoge graad van beschikbaarheid van uw strategische informatica- en telecominstallaties
http://www.mgeups.be/nl/produits/galaxy_3000.htm






Chantal Henno
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 406

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
netspanningsbewaker


Explanation:
http://elektronica.profpages.nl/comp.htm
Netspanningsbewaker
De Siemens Power Conditioner, kortweg Sipcon, zorgt voor controle, compensatie en correctie van de meeste onrechtmatigheden van het lichtnet waarop hij is aangesloten. Hij elimeert bijvoorbeeld reactief vermogen, harmonischen, ongelijke fasebelasting, spanningsdips en pieken. Ook is hij in staat het spanningsniveau te regelen ten behoeve van gevoelige apparatuur.


    Reference: http://elektronica.profpages.nl/comp.htm
Carla Zwanenberg
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 317

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
netfilter


Explanation:
Power Conditioner (Netzfilter...Spannungsstabilisator)

http://www.mf-electronic.de/

Lieferbar als Typ "NF-3" inkl. Netzfilter (siehe NF2) mit
zusätzlicher Gleichspannungsausfilterung. Die Geräte
"p-5-c", "p-10-c" und "p-20-c" regeln außerdem eine
schwankende Eingangsspannung aus eine ständig konstante
Ausgangsspannung. Die Ausgangsspannung wird in einem
Regelkreis mit einer Reinstsinusspannung (interne Referenz)
verglichen und entsprechend korrigiert.
Die Filterleistung wird dadurch extrem hoch




    Reference: http://www.mf-electronic.de/
Jos Essers
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 185

12 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Spanningsstabilisator


Explanation:
Het te voorkomen gedrag is niet dat van de stroomsterkte, maar van de spanning. Jacky's term bevat ook al 'spanning'.De stabilisator hoefde ik ook al niet meer uit te vinden...

Leo te Braake | dutCHem
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 1316
Grading comment
Ik weet eerlijk gezegd niet of dit wel goed is (de context ontbreekt), maar ik vond het wel een mooi woord ;-) Bedankt. Jacki