KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

road compressor

Dutch translation: transportkoeling


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:road compressor
Dutch translation:transportkoeling
Entered by: Jos Essers

09:02 Aug 20, 2002
English to Dutch translations [Non-PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: road compressor
Het betreft een compressor die wordt gebruikt voor temperatuurbeheerd transport. Er wordt ook gesproken over de road capacity.

Wie helpt?
Linda Ferwerda
transportkoeling
Explanation:
De marktleider op dit gebied spreekt althans op deze manier over zijn producten
Selected response from:

Jos Essers
Grading comment
Dank je wel voor je hulp!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1transportkoeling
Jos Essers
4Truckkoeling
Leo te Braake | dutCHem
3koelcompressorAnn Bishop


  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Truckkoeling


Explanation:
Betreft de koelmachines op koel-(vries-)trucks.
road capacity kan waarschijnljk het best vertaald worden met 'capaciteit onderweg' (als het over de koel-capaciteit gaat tenminste).
Jammer dat je niet de complete zin geeft waarin het voorkomt (of is het uit een tabel, een specificatie?)


Leo te Braake | dutCHem
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 1316

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
transportkoeling


Explanation:
De marktleider op dit gebied spreekt althans op deze manier over zijn producten


    Reference: http://www.carriertransicold.nl
Jos Essers
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 185
Grading comment
Dank je wel voor je hulp!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Josephina Kooijman: zie ook http://www.thermoking.nl/ en http://www.thermoking.com/thermoking/products/v-500_details.... websites
3 days2 hrs

4 days   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
koelcompressor


Explanation:
15. KOELINSTALLATIES OP VOERTUIGEN
Basisnorm voor geluidsemissie
EN ISO 3744 :1995.
Testvoorschriften
Beproeving in belaste toestand
De koelinstallatie wordt geplaatst op een echte of een nagemaakte laadruimte en in stationaire toestand getest. De hoogte van de koelinstallatie moet representatief zijn voor een wijze van montage die beantwoordt aan de voorschriften in de handleiding die aan de koper wordt verstrekt. De energiebron van de koelinstallatie moet zodanig werken dat de maximumsnelheid van de koelcompressor en de ventilator, vermeld in de handleiding, wordt bereikt. Indien het de bedoeling is dat de koelinstallatie aangedreven wordt door de aandrijfmotor van het voertuig, mag de motor tijdens de test niet worden gebruikt en moet de koelinstallatie aangesloten worden op een geschikte stroombron. Afkoppelbare trekkereenheden worden tijdens de test verwijderd.
Koelinstallaties in laadruimtekoelinrichtingen met verschillende energiebronnen worden voor iedere energiebron apart getest. In het testrapport wordt in ieder geval de hoogste geluidsemissiewaarde vermeld met de werkingswijze waarbij die is gemeten.
Waarnemingstijd
De waarnemingstijd bedraagt ten minste 15 sec.


--Ann



    Reference: http://www.health.fgov.be/WHI3/legislation/legislation2002/l...
    Reference: http://europa.eu.int/smartapi/cgi/sga_doc?smartapi!celexplus...
Ann Bishop
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 155