KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

grain elevator

Dutch translation: graanelevator of graanzuiger


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:grain elevator
Dutch translation:graanelevator of graanzuiger
Entered by: Egmont

11:29 Aug 20, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: grain elevator
Deze term staat in een lijst met bedrijven/instellingen die 's avonds geopend zijn of waar 's avonds nog mensen aan het werk zijn.
Renate van den Bos
graanelevator of graanzuiger
Explanation:
... volgens kluwer
Selected response from:

Kick Schouten
Grading comment
Bedankt, ik heb zelf de Kluwer ook, maar ik zocht het antwoord niet in die richting. Renate
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1graanelevator of graanzuiger
Kick Schouten
5graan elevator
ampmtrans
5(Graan) Elevator
Jos Essers
5graanelevator of graanzuiger
Kick Schouten


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
graanelevator of graanzuiger


Explanation:
... volgens kluwer

Kick Schouten
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 8
Grading comment
Bedankt, ik heb zelf de Kluwer ook, maar ik zocht het antwoord niet in die richting. Renate

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Egmont
41 days

7 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
(Graan) Elevator


Explanation:
De Elevator is de grote ''stofzuiger'' in havens welke ''graan'' schepen leeg zuigen. Scheepvaart gaat dag en nacht door, 24uur/7dagen etc, vandaar dat er altijd ook 's avonds en 's nachts mensen werkzaam zijn.

http://www.rotterdammers.nl/jan2/rdammaas2.htm


    Reference: http://www.geaps.com/
    Reference: http://www.buitenmuseum.nl/collectie/colle5a12.htm
Jos Essers
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 185

17 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
graanelevator of graanzuiger


Explanation:
... volgens kluwer... maar of je daar wat aan hebt?

Kick Schouten
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 8

24 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
graan elevator


Explanation:
Een graan elevator bestaat uit 2 houten buizen in spitspainhout met daarin een riem met bakjes. Door de draaiende beweging wordt het graan van beneden naar boven gebracht en daar uitgestort, het zelfde systeem van het rad van een watermolen.
Een graanzuiger zuigt graan door het systeem van luchtledigzuigen.
Wij hadden thuis een fabriek van duivenvoeders en wij gebruikten ze om in andere machienes te storten.

ampmtrans