KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

cage guided

Dutch translation: bal-afsluiter


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:cage guided
Dutch translation:bal-afsluiter
Entered by: Bryan Crumpler

08:41 Oct 16, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering / valves
English term or phrase: cage guided
5000 series top/cage guided globe valves
Shayna Barby
bal-afsluiter
Explanation:
Afsluiter zonder steel, waarbij de op het medium drijvende afsluitende bal (globe) door een drietal geleidestangen naar de zitting wordt geleid.
In de mij bekende en enig denkbare toepassing zijn dit terugslagkleppen, maar dat komt niet uit de benaming (NRV, non-return-valve).

--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-16 19:44:06 (GMT)
--------------------------------------------------

afsluiter zonder KLEPsteel nattuurlijk...
Selected response from:

Leo te Braake | dutCHem
Grading comment
Bedankt voor de uitleg.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3bal-afsluiter
Leo te Braake | dutCHem
3klepafsluiter waarbij de steel wordt geleid door de behuizing
Henk Peelen


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
klepafsluiter waarbij de steel wordt geleid door de behuizing


Explanation:
ik vermoed dat cage guided globe valves kleppen zijn waarbij de steel wordt geleid door de behuizing, dus geen extra ring bovenop die de steel beschermt tegen beschadigingen, terwijl een top guided globe valve juist wel zo'n extra ring heeft.

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4150

5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
bal-afsluiter


Explanation:
Afsluiter zonder steel, waarbij de op het medium drijvende afsluitende bal (globe) door een drietal geleidestangen naar de zitting wordt geleid.
In de mij bekende en enig denkbare toepassing zijn dit terugslagkleppen, maar dat komt niet uit de benaming (NRV, non-return-valve).

--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-16 19:44:06 (GMT)
--------------------------------------------------

afsluiter zonder KLEPsteel nattuurlijk...


    eigen praktijkervaring
Leo te Braake | dutCHem
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 1316
Grading comment
Bedankt voor de uitleg.