KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

blanking plug

Dutch translation: afdichtstop


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:blanking plug
Dutch translation:afdichtstop
Entered by: Shayna Barby

13:37 Oct 21, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: blanking plug
Booster pump

Remove the hub complete:
5 seal rings
1 lantern ring
1 make-up piece
2 'O' rings
2 blanking plugs
Shayna Barby
afdichtstop
Explanation:
de referentie weet ik niet zo gauw meer, maar ik heb het woord vrijdag nog opgezocht en in een vertaling gebruikt.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-21 15:12:30 (GMT)
--------------------------------------------------

oh ja, ik heb de referentie gevonden:
Autowoordenboek van Wagenaar Hummelinck:
blanking plug: afdichtstop, afsluitplug
Selected response from:

Henk Peelen
Netherlands
Grading comment
Hartelijk dank.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1afdichtingsplug
Nellie Voss
4afdichtstop
Henk Peelen


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
afdichtstop


Explanation:
de referentie weet ik niet zo gauw meer, maar ik heb het woord vrijdag nog opgezocht en in een vertaling gebruikt.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-21 15:12:30 (GMT)
--------------------------------------------------

oh ja, ik heb de referentie gevonden:
Autowoordenboek van Wagenaar Hummelinck:
blanking plug: afdichtstop, afsluitplug

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4150
Grading comment
Hartelijk dank.

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
afdichtingsplug


Explanation:
Volgens Jansonius Technisch Engels Woordenboek en eigen ervaring.


    Jansonius
Nellie Voss
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 68

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  eldira: in engels word het ook 'sealing plug' genoemd.
8 mins
  -> Klopt, dat kwam ik ook tegen in Jansonius.