KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

8 hour time-weighted-average

Dutch translation: TGG-8, tijdgewogen gemiddelde over 8 uur


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:8 hour time-weighted-average
Dutch translation:TGG-8, tijdgewogen gemiddelde over 8 uur
Entered by: Bryan Crumpler

09:35 Oct 22, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: 8 hour time-weighted-average
8 hour time-weighted-average of 1 ppm for maximum permissible level to hydrogen peroxide vapour
Kaat
TGG-8, tijdgewogen gemiddelde over 8 uur
Explanation:
[PDF]Registratie-richtlijnen
Bestandsformaat: PDF/Adobe Acrobat - HTML versie
... Dit is een tijdgewogen gemiddelde over 8 uur. Als de daadwerkelijke
blootstelling per dag korter is, kan het tijdgewogen gemiddelde ...
www.beroepsziekten.nl/richtlijnen/hoofdstukken/ fysische%20agentia/b005%20rugklacht.pdf - Gelijkwaardige pagina's

SZW - persbericht 00/215
... . 0,024. geen. ** Tijdgewogen gemiddelde 1 Endotoxine eenhedenEU/m 3. Nieuwe
en herziene wettelijke grenswaarden voor kankerverwekkende stoffen: ...
home.szw.nl/actueel/ dsp_persbericht.cfm?jaar=2000&link_id=157 - 34k - In cache - Gelijkwaardige pagina's

SZW - persbericht 01/163
... wettelijke grenswaarden. (Tijdgewogen gemiddelde** 8 uur). Nieuwe wettelijke
grenswaarden. (Tijdgewogen gemiddelde ** 15 min). Huidnotatie. ...
home.szw.nl/actueel/ dsp_persbericht.cfm?jaar=2001&link_id=1777 - 21k - In cache - Gelijkwaardige pagina's
[ Meer resultaten van home.szw.nl ]

[PDF]Aan de Staatssecretaris van Sociale Zaken en Werkgelegenheid de ...
Bestandsformaat: PDF/Adobe Acrobat - HTML versie
... De Commissie WGD 1 van de Gezondheidsraad heeft in 1998 een gezondheidskundige
grenswaarde geadviseerd van 50 EU/m 3 als tijdgewogen gemiddelde voor de ...
www.ser.nl/_upload/briefadvies_2000_mac_01.pdf - Gelijkwaardige pagina's

Nederlands Instituut voor Lastechniek
... zijn, dan bedraagt de MAC waarde 5 mg/m 3 . Deze tijdgewogen gemiddelde (TGG-8) waarde
geldt voor een werkdag van 8 uur en voor niet meer dan 40 uur per week. ...
www.nil.nl/fris13.htm - 19k - In cache - Gelijkwaardige pagina's

ViaVet: Mac-waarden
... Met MAC-waarde, wordt eigenlijk de MAC-TGG 8 uur (TGG = tijdgewogen gemiddelde)
bedoeld. Met deze waarde wordt bedoeld dat een werknemer ...
www.vet.uu.nl/faculteit/bureau/ arbo/gevaarstof/macwaarde - 12k - okt. 21, 2002 - In cache - Gelijkwaardige pagina's



--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-22 09:51:20 (GMT)
--------------------------------------------------

[PDF]SenseAir
Bestandsformaat: PDF/Adobe Acrobat - HTML versie
... De TWA-waarde, wat "Time Weighed Average" betekent, het tijdgewogen gemiddelde,
is een gemiddelde waarde van de als laatste gelogde acht uur. ...
www.calectro.com/document/ M_HO_SENSEAIRALARM_020218.pdf - Gelijkwaardige pagina's


--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-22 10:02:18 (GMT)
--------------------------------------------------

Nog meer technische termen (jakob vliestra\'s Technisch woordenboek EN-NL en NL-EN). Trefwoord \"weighted average\"

http://www.angelfire.com/ca/vlietstra/w.html
Selected response from:

Bryan Crumpler
United States
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3TGG-8, tijdgewogen gemiddelde over 8 uur
Bryan Crumpler
4gewogen gemiddelde over 8 uurSerge L


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
gewogen gemiddelde over 8 uur


Explanation:
"Een gewogen gemiddelde bereken je door elk van de data te vermenigvuldigen met een factor gelijk aan het aantal dagen van dag 1 tot dag n voor respectievelijk de oudste tot de laatste data.

Een tiendaags gewogen gemiddelde geeft dus 10 maal meer gewicht aan de koers van vandaag vergeleken met de koers tien dagen geleden. De koers van gisteren krijgt negen maal meer gewicht dan de eerste koers en zo verder."

En er staat nog een pak meer uitleg op die site, maar dat is te ingewikkeld voor een arme taalkundige ;o)

Succes,

Serge L.


    Reference: http://www.techstoc.com/level_3/gemiddel.htm
Serge L
PRO pts in pair: 392

19 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
TGG-8, tijdgewogen gemiddelde over 8 uur


Explanation:
[PDF]Registratie-richtlijnen
Bestandsformaat: PDF/Adobe Acrobat - HTML versie
... Dit is een tijdgewogen gemiddelde over 8 uur. Als de daadwerkelijke
blootstelling per dag korter is, kan het tijdgewogen gemiddelde ...
www.beroepsziekten.nl/richtlijnen/hoofdstukken/ fysische%20agentia/b005%20rugklacht.pdf - Gelijkwaardige pagina's

SZW - persbericht 00/215
... . 0,024. geen. ** Tijdgewogen gemiddelde 1 Endotoxine eenhedenEU/m 3. Nieuwe
en herziene wettelijke grenswaarden voor kankerverwekkende stoffen: ...
home.szw.nl/actueel/ dsp_persbericht.cfm?jaar=2000&link_id=157 - 34k - In cache - Gelijkwaardige pagina's

SZW - persbericht 01/163
... wettelijke grenswaarden. (Tijdgewogen gemiddelde** 8 uur). Nieuwe wettelijke
grenswaarden. (Tijdgewogen gemiddelde ** 15 min). Huidnotatie. ...
home.szw.nl/actueel/ dsp_persbericht.cfm?jaar=2001&link_id=1777 - 21k - In cache - Gelijkwaardige pagina's
[ Meer resultaten van home.szw.nl ]

[PDF]Aan de Staatssecretaris van Sociale Zaken en Werkgelegenheid de ...
Bestandsformaat: PDF/Adobe Acrobat - HTML versie
... De Commissie WGD 1 van de Gezondheidsraad heeft in 1998 een gezondheidskundige
grenswaarde geadviseerd van 50 EU/m 3 als tijdgewogen gemiddelde voor de ...
www.ser.nl/_upload/briefadvies_2000_mac_01.pdf - Gelijkwaardige pagina's

Nederlands Instituut voor Lastechniek
... zijn, dan bedraagt de MAC waarde 5 mg/m 3 . Deze tijdgewogen gemiddelde (TGG-8) waarde
geldt voor een werkdag van 8 uur en voor niet meer dan 40 uur per week. ...
www.nil.nl/fris13.htm - 19k - In cache - Gelijkwaardige pagina's

ViaVet: Mac-waarden
... Met MAC-waarde, wordt eigenlijk de MAC-TGG 8 uur (TGG = tijdgewogen gemiddelde)
bedoeld. Met deze waarde wordt bedoeld dat een werknemer ...
www.vet.uu.nl/faculteit/bureau/ arbo/gevaarstof/macwaarde - 12k - okt. 21, 2002 - In cache - Gelijkwaardige pagina's



--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-22 09:51:20 (GMT)
--------------------------------------------------

[PDF]SenseAir
Bestandsformaat: PDF/Adobe Acrobat - HTML versie
... De TWA-waarde, wat "Time Weighed Average" betekent, het tijdgewogen gemiddelde,
is een gemiddelde waarde van de als laatste gelogde acht uur. ...
www.calectro.com/document/ M_HO_SENSEAIRALARM_020218.pdf - Gelijkwaardige pagina's


--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-22 10:02:18 (GMT)
--------------------------------------------------

Nog meer technische termen (jakob vliestra\'s Technisch woordenboek EN-NL en NL-EN). Trefwoord \"weighted average\"

http://www.angelfire.com/ca/vlietstra/w.html


    www.calectro.com/document/ M_HO_SENSEAIRALARM_020218.pdf
Bryan Crumpler
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 108
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Leo te Braake | dutCHem: 100% correct; Afkorten als 8 u TGG als het bv op een MSDS genoemd wordt.
3 hrs

agree  Henk Peelen
4 hrs

agree  Nadia Ellis
5 hrs