KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

making less pay more

Dutch translation: meer doen met minder


08:54 Oct 24, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: making less pay more
The system is based on the concept of making less pay more.
Kaat
Dutch translation:meer doen met minder
Explanation:
zou mijn suggestie zijn. Hangt natuurlijk af van de contekst.

Succes,

Serge L.
Selected response from:

Serge L
Grading comment
Hartelijk dank!
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3meer rendement met minder middelen/moeite
GertV
4 +1minder is meer
Renate van den Bos
3 +2meer doen met minderSerge L
5hoe zeldzamer, hoe duurder.
Bryan Crumpler
4met minder inspanning meer bereikenMeturgan
4meer inkosten bij lagere inzet
Henk Peelen
4Op de markt is uw gulden een daalder waard
Jos Essers


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
minder is meer


Explanation:
Een veelgebruikte uitdrukking in het Nederlands, maar ik weet niet of hij op de context van toepassing is.

Renate van den Bos
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 113

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Leo te Braake | dutCHem
0 min

6 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
meer doen met minder


Explanation:
zou mijn suggestie zijn. Hangt natuurlijk af van de contekst.

Succes,

Serge L.

Serge L
PRO pts in pair: 392
Grading comment
Hartelijk dank!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Nellie Voss
33 mins
  -> Bedankt Nellie!

agree  Jacki
1 hr
  -> Bedankt Jacki!

23 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
meer rendement met minder middelen/moeite


Explanation:
Als het iets meer 'catchy' mag zijn, is dit misschien een mogelijkheid.
Afhankelijk van wat het systeem precies is, zou je 'middelen' (als er echt geld of grondstoffen nodig zijn) kunnen gebruiken of anders 'moeite' (als het gewoon om een menselijke inspanning gaat).

Succes

Gert

GertV
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 250

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Henk Peelen
26 mins
  -> bedankt Henk!

agree  tonnie
10 hrs

agree  Linda Ferwerda
2 days43 mins

53 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
meer inkosten bij lagere inzet


Explanation:
nog een mogelijkheid

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4150

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Op de markt is uw gulden een daalder waard


Explanation:
frase uit de oudheid, die aangaf dat met minder geld, meer koopkracht bereikt kon worden door op de markt te kopen.

Jos Essers
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 185

12 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
met minder inspanning meer bereiken


Explanation:
Het systeem is gebaseerd op het concept dat je voor elkaar krijgt dat je met minder inspanning meer bereikt.

Het systeem is gebaseerd op het concept dat je zorgt dat je met minder inspanning meer bereikt.



Met minder inspanning meer bereiken, da's
nog een hele kunst. Zeven tips van Michel Hoetmer. Lees verder... ...
www.managersonline.nl/mol/hoetmer.shtml - 45k

'Het 80/20 principe' legt Koch uit dat je meer kunt bereiken met minder
inspanning, tijd en middelen, door je te richten op de allerbelangrijkste 20%. ...
www.managementboek.nl/trefwoord_info.asp?ID=290 - 47k

De auteurs van 'Minder werken, meer bereiken' helpen u met veel tips en ... U leert maximaal
resultaat te behalen met een minimum aan inspanning. ...
www.burnin.nl/bominderwerken.html - 6k

Concentratie: moeiteloos meer bereiken met minder inspanning; ...
www.valac.nl/IVA.htm - 20k
...


Meturgan
Hungary
PRO pts in pair: 223

19 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
hoe zeldzamer, hoe duurder.


Explanation:
Dit is niet zo moeilijk als iedereen het uitgemaakt heeft.

Deze opvatting gaat om vraag en aanbod. Dus, hoe minder de aanbod hoe duurder de kost voor die product of software of aparatuur etcetera zou kunnen zijn. De beste uitdrukking hiervoor is: "hoe zeldzamer, hoe duurder." Het systeem is dus gebasseerd op de opvatting van "hoe zeldzamer, hoe duurder"

Voor een voorbeeld, 1e referentie, zie "Wat kost een vertaling?"


    Reference: http://www.taalwerk.nl/vena.html
Bryan Crumpler
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 108