KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

diametrical gap

Dutch translation: diametrale kloof


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:diametrical gap
Dutch translation:diametrale kloof
Entered by: Jos Essers

10:46 Oct 29, 2002
English to Dutch translations [Non-PRO]
Tech/Engineering / Icemaker
English term or phrase: diametrical gap
These parts should be replaced if a diametrical gap of more than 0.5 mm is found when at least three spots are checked by changing the direction of the Auger on each Bearing.
Renate van den Bos
diametrale kloof
Explanation:
diametrale afwijking van etc.

De diametrale toe- of afname is bij een bepaald type coating altijd afhankelijk van de toegepaste legering!
Selected response from:

Jos Essers
Grading comment
Ik heb gekozen voor diametrale afwijking. Bedankt! Renate
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
2 +4diametrische afstandeldira
4 +1diametrale kloof
Jos Essers
3diametrale speling
Bryan Crumpler


  

Answers


26 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +4
diametrische afstand


Explanation:
diametrische afstand

[PDF]Deelkwalificatie 50353 - Tekenen Machinebouw 2 Toets 53015 - ...
File Format: PDF/Adobe Acrobat - View as HTML
... maken. 9 7751 machine-onderdelen opmeten en schetsen. 10 7752 volgens
isometrische en diametrische projectmethode schetsen. 11 7753 ...
www.som.nl/htmpages/dnld/toetsen/520/TM53015.pdf - Similar pages


eldira
Indonesia
Native speaker of: Native in IndonesianIndonesian
PRO pts in pair: 51

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Henk Peelen
15 mins

agree  Egmont
54 mins

agree  Saskia Steur
2 hrs

agree  Bryan Crumpler: ff voor de duidelijkheid, diametrisch = diametric... naar boven staat diametricAL, dus het wordt "diametraal"
4 days

9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
diametrale kloof


Explanation:
diametrale afwijking van etc.

De diametrale toe- of afname is bij een bepaald type coating altijd afhankelijk van de toegepaste legering!



    Reference: http://www.surfacetreatment.nl/hard_anodiseren.htm
Jos Essers
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 185
Grading comment
Ik heb gekozen voor diametrale afwijking. Bedankt! Renate

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tina Vonhof: Diametrale afwijking past in deze context.
5 hrs

4 days   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
diametrale speling


Explanation:
als het om "clearance gaps" gaat, misschien zou je zoiets van "diametrale spelingen" kunnen gebruiken. speling vertaalt naar "clearance" of "slack" zeg maar.


afstel
... Diametrale speling 0,0008" - 0,0016" = 0,02 - 0,041 mm Diametrale speling maximum
0,10 mm Overmaat klepstoters D. + 0.20 (0.008"), + 0.50 (0.02") en + 1.00 ...
www.angelfire.com/oh/renault4CV/afstel.html - 18k - In cache - Gelijkwaardige pagina's

transmissie
... Diametrale speling baladeurassen 0,02 - 0,03 mm. Baladeurveertjes: diameter materiaal
1 mm., vrije lengte veer 10 mm., lengte veer onder druk van 7,35 kg. ...
www.angelfire.com/oh/renault4CV/transmissie.html - 17k - In cache - Gelijkwaardige pagina's


7.4 Het berekenen van de sterkte van gelijmde cilindrische
... lijmspleten. Het beste resultaat met lijmen wordt bereikt als de diametrale
speling tussen de 0,02 tot 0,07 mm bedraagt (zie figuur 84). ...
www.loctite-europe.com/wwdh/ho/i132ch07.htm - 19k - In cache






    Reference: http://www.angelfire.com/ca/vlietstra/cs.html
    Reference: http://www.angelfire.com/oh/renault4CV/afstel.html
Bryan Crumpler
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 108