KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

mold and die industry

Dutch translation: bedrijfstak gereedschapmakerijen


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:mold and die industry
Dutch translation:bedrijfstak gereedschapmakerijen
Entered by: Leo te Braake | dutCHem

11:51 Oct 29, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: mold and die industry
Increased productivity through specialized, automated applications and libraries for the mold and die industry.
An-lina
Belgium
Gereedschapmakerij-bedrijfstak
Explanation:
Deze bedrijfstak maakt de kapitaalgoederen (vormen en matrijzen)voor de spuitgietindustrie en de gietsector
Selected response from:

Leo te Braake | dutCHem
Grading comment
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2gietsector
Henk Peelen
4 +1Gereedschapmakerij-bedrijfstak
Leo te Braake | dutCHem
4 +1matrijzen en gietvormen fabrikanten
Jos Essers
5 -1spuitgietindustrieToiny Van der Putte-Rademakers


Discussion entries: 1





  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
gietsector


Explanation:
letterlijk "giet- en matrijsindustrie"
misschien is "gietindustrie" mooier

het gietbedrijf
de gietindustrie
gietsector
gietbranche
de gieterij
de bedrijfstak "gieten en matrijzen"
de bedrijfstak "gieten en vormen"

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4150

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  eldira
4 hrs

agree  Carla Zwanenberg
7 hrs

24 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
spuitgietindustrie


Explanation:
mould = gietvorm
die = matrijs


    Reference: http://www.custers-kunststoffen.nl/serv%20gereedschapmakerij...
    Reference: http://www.somin.nl/html/nederlands.htm
Toiny Van der Putte-Rademakers
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 143

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Henk Peelen: ik begrijp niet waarom het speciaal om de spuitgietindustrie zou gaan. De spuitgietindustrie is gewoon een deel van de gietindustrie. Spuitgieten is een methode voor kunststoffen: de spuitdruk maakt de korreltjes vloeibaar en transporteert de vloeistof.
7 mins
  -> Volgens mij dekt de term spuitgietindustrie zowel spuitgieten van kunststoffen als gieten van andere materialen. Zie de hits op Google bij spuitgietindustrie.

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Gereedschapmakerij-bedrijfstak


Explanation:
Deze bedrijfstak maakt de kapitaalgoederen (vormen en matrijzen)voor de spuitgietindustrie en de gietsector

Leo te Braake | dutCHem
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 1316

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jos Essers: http://www.vmt-products.nl/gereed.htm
7 hrs

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
matrijzen en gietvormen fabrikanten


Explanation:
voor de matrijzen en gietvormen fabrikanten/makers/producenten.

CIM TechnologiesSpecializes in support equipment for the mold and die industry, including new and used CNC milling machines. Find machines made by Heidenhain, Phoenix, and TOS.
www.cnc-mills.com

Pro Mold & DieDesigns and manufactures custom molds and die-casting dies for the plastics industry.
www.promolddie.com

matrijzenMatrijzen en gietvormen maakt Flex-O-Therm in zeer veel verschillende soorten en afmetingen. Wij adviseren daarbij onze opdrachtgevers omtrent de meest geschikte uitvoering vanuit onze meer dan 30-jarige ervaring
www.flexotherm.com/matrijzen.html

Geschiedenis van het verloren wasmodel procesDe geschiedenis van het proces De basis techniek van verloren wasmodel gieten is al meer dan 6000 jaar bekend. De exacte oorsprong van het proces is niet bekend.
www.precisiewerk.nl/geschiedenis/geschiedenis.html




Jos Essers
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 185

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Leo te Braake | dutCHem: dat noemen we dus gereedschapmakerijen. er zitten er rond Tilburg zeker 20!
1 hr
  -> Leo, volmondig gelijk:http://www.vmt-products.nl/gereed.htm- ook al blijven het kruikezeikers.;-)