KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

first-surface mirror

Dutch translation: spiegel met aluminiumlaag aan de voorzijde


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:first-surface mirror
Dutch translation:spiegel met aluminiumlaag aan de voorzijde
Entered by: Henk Peelen

20:40 Oct 29, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering / consumer electronics
English term or phrase: first-surface mirror
zie:

http://www.hitachi.com/tv/browse/projection/pdf/53fdx20b_spe...
Henk Peelen
Netherlands
reflecterende spiegel
Explanation:
this television is a projection TV, and uses a reflecting mirror (what they call a first surface mirror) to project the image to the screen.

Jij kan het reflecterende spiegel of iets in dezelfde geest noemen.

www.thedreamfactory.demon.nl/autowoordenboek/txt/r.txt
... system - achteruitkijksysteem (achterop camper of vrachtwagen) - vision mirror ... reflect,to - reflecteren, terugkaatsen, weerkaatsen, weerspiegelen reflecting ...
Selected response from:

eldira
Indonesia
Grading comment
dat wist ik niet. Wat die spiegel betreft: die onderscheidt zich doordat een aluminium laag op de VOORKANT van de speigel is gedampt, zodat de lichtstraal niet tegend e achterkant van de spiegel weerkaatst, maar de voorkant, het eerste oppervlak. Wat die TV van Jos betreft: die moet je bewaren, moet volgens mij veel geld waard zijn. Ik heb nog nooieen TV van goed gezien, ze zijn altijd kunststof/glas/metaal en zo, maar die van jou is goed. Uniek zoiets! Iedereen bedankt
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Nee, dank je Henk
Jos Essers
5pf..
Leo te Braake | dutCHem
3reflecterende spiegeleldira


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Nee, dank je Henk


Explanation:
Mijn oude TV is nog goed.

Jos Essers
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 185

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Leo te Braake | dutCHem: perfect.
17 mins

8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
reflecterende spiegel


Explanation:
this television is a projection TV, and uses a reflecting mirror (what they call a first surface mirror) to project the image to the screen.

Jij kan het reflecterende spiegel of iets in dezelfde geest noemen.

www.thedreamfactory.demon.nl/autowoordenboek/txt/r.txt
... system - achteruitkijksysteem (achterop camper of vrachtwagen) - vision mirror ... reflect,to - reflecteren, terugkaatsen, weerkaatsen, weerspiegelen reflecting ...

eldira
Indonesia
Native speaker of: Native in IndonesianIndonesian
PRO pts in pair: 51
Grading comment
dat wist ik niet. Wat die spiegel betreft: die onderscheidt zich doordat een aluminium laag op de VOORKANT van de speigel is gedampt, zodat de lichtstraal niet tegend e achterkant van de spiegel weerkaatst, maar de voorkant, het eerste oppervlak. Wat die TV van Jos betreft: die moet je bewaren, moet volgens mij veel geld waard zijn. Ik heb nog nooieen TV van goed gezien, ze zijn altijd kunststof/glas/metaal en zo, maar die van jou is goed. Uniek zoiets! Iedereen bedankt

36 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
pf..


Explanation:
ik weet niet een goed bekkende term, maar essentieel is dat het spiegelende oppervlak niet aan de achterkant van het glas zit, maar de voorkant. Dat voorkomt dubbelbeelden door de nooit volmaakt ontspiegelde voorkant als het achtervlak de spiegel zou vormen

Leo te Braake | dutCHem
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 1316