KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

scope of access

Dutch translation: hun toegangsrechten beheren


12:58 Jan 12, 2003
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: scope of access
By grouping user accounts, you can organize users and control the scope of their access within XXXX.
cunninglinguist
Netherlands
Dutch translation:hun toegangsrechten beheren
Explanation:
ik zou het zo omschrijven
Selected response from:

Koen Vander Elst
Grading comment
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1hun toegangsrechten beherenKoen Vander Elst
4 +1toegangsmogelijkhedenSaskia Steur
4...en hun toegangsbereik binnen XXX controleren
Evert DELOOF-SYS


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
hun toegangsrechten beheren


Explanation:
ik zou het zo omschrijven

Koen Vander Elst
PRO pts in pair: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Evert DELOOF-SYS: yes, kan uiteraard ook
22 mins

12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
...en hun toegangsbereik binnen XXX controleren


Explanation:
Klinkt misschien niet bijzonder mooi, maar is wel juist

Cfr.: toegangspad (access path), access network (toegangsnetwerk), toegangssnelheid (access rate), toegangspoort (access switch), toegangstijd (access time), enz.

Bv.:

... JN32 Met het hanteren van een toegangsbereik [n1, n2] van segmenten ... segmenten gedetecteerd
worden, hetgeen wenselijk is voor controle op parameteroverdracht. ...

wwwhome.cs.utwente.nl/~oec_inf/tentamenbank/211045/21104594.03.ps



Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 2706

17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
toegangsmogelijkheden


Explanation:
Zoals in het volgende fragment:
"Een nieuw Trojaans paard, dat zich heel langzaam over internet verspreidt, limiteert de toegangsmogelijkheden van de gebruiker op zijn pc"


    Reference: http://members.home.nl/bartbrouwer/informatie%20pagina.htm
Saskia Steur
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 379

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Evert DELOOF-SYS: OK
16 mins
  -> thanks