KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

expanded PVC

Dutch translation: geëxpandeerd pvc


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:expanded PVC
Dutch translation:geëxpandeerd pvc
Entered by: Tony Vandenborn

09:23 Mar 23, 2003
English to Dutch translations [Non-PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: expanded PVC
...such as claddings in hard PVC or expanded PVC (white, colored in mass, with lacquer...)
sandra
geëxpandeerd pvc
Explanation:
Gewoon, letterlijk vertalen.
Selected response from:

Tony Vandenborn
Grading comment
Bedankt, Tony!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3geëxpandeerd pvcTony Vandenborn
4Tempex, geëxpandeerd polystyreen, EPS, piepschuim,Elisabeth Toda-v.Galen


  

Answers


1 min   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
geëxpandeerd pvc


Explanation:
Gewoon, letterlijk vertalen.

Tony Vandenborn
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 313
Grading comment
Bedankt, Tony!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  GertV
1 min

agree  Egmont
2 hrs

agree  Leo te Braake | dutCHem: PVC-schuim zou ook kunnen, afh. van context
9 hrs

21 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Tempex, geëxpandeerd polystyreen, EPS, piepschuim,


Explanation:
Google gaf maar 1 hit met geëxpandeerd PVC dus ben ik iets verder gaan kijken.
In de voorbeelden die ik tegenkwan zeggen ze wel geëxpandeerd polystyreen maar niet geëxpandeerd PVC.

... Geëxpandeerd polystyreen ( EPS ), in de volksmond tempex of piepschuim genaamd,heeft een gevoelig imago als het gaat om brand bij met name brandweer en ...
snelbel.brinkster.net/brand/artikelen/ESP%20Unidek.pdf


--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-23 09:54:39 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Livios - bouwgids - Geëxpandeerd polystyreen
Houtbouw en andere alternatieve bouwtechnieken - Geëxpandeerd polystyreen. de backer - houtbouw. (Foto: Seurobric). Stenen vervaardigd ...
www.livios.be/nederlands/inhoudelijk/ bouwgids/4-1polystyreen.asp

Unidek EPS. GEËXPANDEERD POLYSTYREEN. Productomschrijving Geëxpandeerd polystyreen (EPS), brandvertragend gemodificeerd volgens NEN 6065/6066. ...
www.unidek.nl/nl/_producten/ps/ps-09-p.htm

geëxpandeer polystyreen : 480 hits
piepschuim : 3320 hits
Tempex : 1830 hits

Als piepschuim iets te \"volksmond\" is voor de tekst, zou ik geëxpandeerd polystyreen of Tempex gebruiken

Elisabeth Toda-v.Galen
France
Native speaker of: Native in FrenchFrench
PRO pts in pair: 40