KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

three-pin plug

Dutch translation: driepins plug/stekker


09:23 Mar 26, 2003
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: three-pin plug
In mijn technische woordenboek staat: contactstop met aardpen, maar is er niet een wat minder technische beschrijving (dit is namelijk voor toeristen bedoeld).
Alvast bedankt!
Renate van den Bos
Dutch translation:driepins plug/stekker
Explanation:
Of plug/stekker met drie pinnen. Gewoonlijk letterlijk dus.

Jacki
Selected response from:

Jacki
Netherlands
Grading comment
Bedankt! Renate
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3Engelse steker (?)
Marijke Singer
4 +2driepins plug/stekker
Jacki
4 -2randaarde-stekker
Henk Peelen


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
driepins plug/stekker


Explanation:
Of plug/stekker met drie pinnen. Gewoonlijk letterlijk dus.

Jacki

Jacki
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 222
Grading comment
Bedankt! Renate

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Massimo Lencioni: als het voor toeristen bedoeld is gaat het wellicht om stekkers met drie pinnen ipv twee, zoals deze in sommige landen worden gebruikt.
13 mins

agree  joeky janusch
4 hrs

7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
Engelse steker (?)


Explanation:
Plaatje op
http://www.marktplaats.nl/foto.php3?g=elektronica&u=onderdel...

Maar dit is absoluut geen 'officiële vertaling'!

--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-26 09:34:05 (GMT)
--------------------------------------------------

Of \'Engelse stekker\'. Veel webpaginas:
http://ourworld.compuserve.com/homepages/R_Smit/inventaris.h...
http://www.marktplaats.nl/markt/telecommunicatie/sony/3514.h...


Marijke Singer
United Kingdom
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in SpanishSpanish
PRO pts in pair: 144

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Chris Hopley: Eigenlijk 'Britse' stekker, maar vooruit ;-)
2 hrs
  -> Absoluut maar ik had gezegd dat het niet 'officiël' was! :) Not politically correct either!

agree  Saskia Steur
4 hrs
  -> Thank you!

agree  Linda Ferwerda
10 hrs
  -> Thank you!

13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -2
randaarde-stekker


Explanation:
of stekker met randaarde
geaarde stekker

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4150

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Chris Hopley: als er 3 pennen zijn, is er per definitie geen sprake van een RANDaarde
2 hrs
  -> ik heb eigenlijk gekeken naar de omschrijving die Renate zelf al geeft "contactstop met aardpen", ik denk dat je de randaarde strippen aan de zijkant als derde pen moet beschouwen.

disagree  joeky janusch: agree with chris
3 hrs