KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

trail auditing

Dutch translation: auditing van traject van informatiegegevens


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:trail auditing
Dutch translation:auditing van traject van informatiegegevens
Entered by: Laurent Slowack

22:39 Mar 26, 2003
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering / Security systems
English term or phrase: trail auditing
Password protected login and trail auditing
Laurent Slowack
spoorregistratie, transactieregistratie
Explanation:
Audit trail (registratiespoor):
Een automatisch kenmerk van bepaalde programma's of van het besturingssysteem dat alle transacties voortdurend registreert. Dit spoor maakt het mogelijk gegevens te volgen vanaf het moment dat deze het systeem binnenkomen, of verlaten, en om de bron van elke wijziging in deze gegevens te bepalen.
Selected response from:

Annelies Vonk
Netherlands
Grading comment
Hartelijk dank-
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4spoorregistratie, transactieregistratieAnnelies Vonk
3volgcontrole
Henk Peelen


  

Answers


5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
volgcontrole


Explanation:
misschien

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4150

23 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
spoorregistratie, transactieregistratie


Explanation:
Audit trail (registratiespoor):
Een automatisch kenmerk van bepaalde programma's of van het besturingssysteem dat alle transacties voortdurend registreert. Dit spoor maakt het mogelijk gegevens te volgen vanaf het moment dat deze het systeem binnenkomen, of verlaten, en om de bron van elke wijziging in deze gegevens te bepalen.


    Reference: http://www.spinae.nl/vraagbaak/begrippn/bgrp_a.htm
Annelies Vonk
Netherlands
PRO pts in pair: 23
Grading comment
Hartelijk dank-