KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

full colour LED display

Dutch translation: LED kleurenscherm(pje)


16:25 Mar 27, 2003
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering / technology
English term or phrase: full colour LED display
In English the phrase reads "full colour LED (Light Emitting Diode) Display.
SabineC
Dutch translation:LED kleurenscherm(pje)
Explanation:
Als alternatief.
LED als acroniem laat ik onvertaald staan.
Selected response from:

Quark
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2LED kleurenscherm(pje)Quark
4 +1LED-display in kleurTony Vandenborn
4LED kleurenweergave
Chantal Henno
4LED-kleurenvenster
Henk Peelen


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
LED-display in kleur


Explanation:
Dit moet het zowat zijn.

Tony Vandenborn
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 313

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Leo te Braake | dutCHem: niet geweldig nederlans, maar wel geweldig duidelijk!
5 hrs

4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
LED-kleurenvenster


Explanation:
LED-kleurenpaneel
kleuren-LED-paneel
kleuren-LED-venster

Kluwer:
full-colour printing = kleurendruk

--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-27 16:56:49 (GMT)
--------------------------------------------------

Dit moet het helemaal zijn

--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-28 05:30:04 (GMT)
--------------------------------------------------

voor Leo: Kluwer:
display = afleesvenster; beeldpaneel; beeldscherm; scherm;

--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-28 05:32:13 (GMT)
--------------------------------------------------

sorry, ik weet toch niet helemaal zeker of een TFT-scherm uit LED\'s bestaat

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4150

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Leo te Braake | dutCHem: dan is hier sprake van een overtreding... Venster kan m.i. helemaal niet, en paneel is mooi nederlands voor iets anders.
5 hrs
  -> venster kan prima, denk aan een TFT-scherm, en zie ook Van Dale. En er is hier beslist sprake van een paneel

23 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
LED kleurenscherm(pje)


Explanation:
Als alternatief.
LED als acroniem laat ik onvertaald staan.

Quark
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 24
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Benny Raemaekers
1 hr

agree  AllisonK
4 hrs

1 day20 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
LED kleurenweergave


Explanation:
misschien ook nog een alternatief, aangezien display in veel gevallen bij camera's, videoschermen, ... vertaald wordt als weergave.


Chantal Henno
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 406