KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

restraint current

Dutch translation: houdstroom


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:restraint current
Dutch translation:houdstroom

09:55 Mar 31, 2003
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: restraint current
in een relais
Karel Theys
houdstroom
Explanation:
Ik ben niet helemaal zeker en heb geen tijd om verder te zoeken. Kijk even op http://www.eetkorea.com/ARTICLES/2002MAY/2002MAY13_POW_DA_AN...

Daar staat het principe uitgelegd.

Succes,
Wout
Selected response from:

Wouter van Kampen
Thailand
Grading comment
Ook de klant verkiest deze vertaling. Hartelijk bedankt.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4sperstroom
Henk Peelen
3houdstroom
Wouter van Kampen
1stroombegrenzer ?
Antoinette vH


Discussion entries: 1





  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
stroombegrenzer ?


Explanation:
stroombegrenzer

Antoinette vH
France
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 46
Grading comment
Bedankt, maar het is geen begrenzer, maar een elektr. stroom
The asker has declined this answer
Comment: Bedankt, maar het is geen begrenzer, maar een elektr. stroom

14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
sperstroom


Explanation:
zou ik zeggen

Kluwer:
restraining magnet = spermagneet
restraining relay = sperrelais

--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-31 10:20:01 (GMT)
--------------------------------------------------

letterlijk staat er gesperde stroom, toch denk ik dat de vertaling sperstroom luidt

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4150

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Saskia Steur: Maar: er staat geen dat zou restrained zijn, nl.
34 mins
  -> ja, je hebt gelijk

disagree  Wouter van Kampen: Een sperstroom is een stroom die door een diode of thyristor loopt in de geblokkeerde richting. De weerstand is dan zeer groot (maar niet oneindig) en dus de sperstrooom zeer klein (maar niet nul).
6 hrs

6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
houdstroom


Explanation:
Ik ben niet helemaal zeker en heb geen tijd om verder te zoeken. Kijk even op http://www.eetkorea.com/ARTICLES/2002MAY/2002MAY13_POW_DA_AN...

Daar staat het principe uitgelegd.

Succes,
Wout


    Reference: http://www.eetkorea.com/ARTICLES/2002MAY/2002MAY13_POW_DA_AN...
Wouter van Kampen
Thailand
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 199
Grading comment
Ook de klant verkiest deze vertaling. Hartelijk bedankt.