KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

skid-steer loader

Dutch translation: rupslader


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:skid-steer loader
Dutch translation:rupslader
Entered by: Linda Ferwerda

07:56 Apr 1, 2003
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: skid-steer loader
Een soort wiellader
Linda Ferwerda
lader met rupsaandrijving
Explanation:
"skid" is slippen van wielen, werktuigen, machines volgens Kluwer. Een skid-steer machine moet dus een machine met rupsaandrijving zijn, aangezien deze sturen door een van beide rupsen te laten doorslippen

--------------------------------------------------
Note added at 2003-04-01 10:11:17 (GMT)
--------------------------------------------------

even op het internet gegoogeloerd of \"rupslader\" ook mocht, en ja hoor: zelfs de fameuze Bobcat heeft ze:

COMPACTE RUPSLADERS
Optimaliseer uw prestaties op ruw terrein, zandbodem of modder, met de Bobcat compacte rupslader. Gebaseerd op het ontwerp van de populaire Bobcat schranklader biedt de compacte rupslader dezelfde robustheid, betrouwbaarheid, onderhoudsgemak, en heeft daarenboven meer tractiekracht, een lagere bodemdruk en een hoger rijcomfort.



http://www.bobcat.com/l/nl/nl/products/ctl.html



Dus moet (compacte) rupslader kunnen. Ik weet echter niet of een \"skid steer loader\" per sé klein is

--------------------------------------------------
Note added at 2003-04-01 14:05:25 (GMT)
--------------------------------------------------

Met dat \"Ik weet echter niet of een \"skid steer loader\" per sé klein is\" bedoel ik dat ik niet weet of dat \"compact\" er voor moet. Ik ben wel overtuigd van de juistheid van \"rupslader\", aangezien Bobcat duidelijk verschil maakt tussen wielladers en rupsladers. Klik daartoe maar op
http://www.bobcat.com/l/nl/nl/index.html
en klap \"Producten\" uit.





Selected response from:

Henk Peelen
Netherlands
Grading comment
Dank jullie wel allemaal!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1compacte wiellader
vixen
4lader met rupsaandrijving
Henk Peelen
4minigraver
Jacqueline van der Spek


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
minigraver


Explanation:
zo'n leuk klein graafmachientje, bedoel je die?

HTH,
Jacqueline


    Reference: http://www.minigraver.nl/16d.htm
    Reference: http://www.isuzuengines.com/3.htm
Jacqueline van der Spek
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 832

38 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
compacte wiellader


Explanation:
Op de Nederlandstalige website van Bobcat wordt dit een compacte wiellader genoemd.



    Reference: http://www.bobcat.com/l/nl/nl/products/ssl.html
    Reference: http://www.bobcat.com/products/ssl/index.jhtml
vixen
Greece
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 1509

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Saskia Steur
24 mins
  -> bedankt Saskia

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
lader met rupsaandrijving


Explanation:
"skid" is slippen van wielen, werktuigen, machines volgens Kluwer. Een skid-steer machine moet dus een machine met rupsaandrijving zijn, aangezien deze sturen door een van beide rupsen te laten doorslippen

--------------------------------------------------
Note added at 2003-04-01 10:11:17 (GMT)
--------------------------------------------------

even op het internet gegoogeloerd of \"rupslader\" ook mocht, en ja hoor: zelfs de fameuze Bobcat heeft ze:

COMPACTE RUPSLADERS
Optimaliseer uw prestaties op ruw terrein, zandbodem of modder, met de Bobcat compacte rupslader. Gebaseerd op het ontwerp van de populaire Bobcat schranklader biedt de compacte rupslader dezelfde robustheid, betrouwbaarheid, onderhoudsgemak, en heeft daarenboven meer tractiekracht, een lagere bodemdruk en een hoger rijcomfort.



http://www.bobcat.com/l/nl/nl/products/ctl.html



Dus moet (compacte) rupslader kunnen. Ik weet echter niet of een \"skid steer loader\" per sé klein is

--------------------------------------------------
Note added at 2003-04-01 14:05:25 (GMT)
--------------------------------------------------

Met dat \"Ik weet echter niet of een \"skid steer loader\" per sé klein is\" bedoel ik dat ik niet weet of dat \"compact\" er voor moet. Ik ben wel overtuigd van de juistheid van \"rupslader\", aangezien Bobcat duidelijk verschil maakt tussen wielladers en rupsladers. Klik daartoe maar op
http://www.bobcat.com/l/nl/nl/index.html
en klap \"Producten\" uit.







Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4150
Grading comment
Dank jullie wel allemaal!