KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

pure sine wave 50Hz circuit

Dutch translation: zuiver sinusvormige wisselspanning van 50 Hz/230V


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:230VAC pure sine wave 50Hz circuit
Dutch translation:zuiver sinusvormige wisselspanning van 50 Hz/230V
Entered by: Benny Raemaekers

12:23 Apr 3, 2003
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: pure sine wave 50Hz circuit
This unit must be powered by a 24-hour, 230VAC pure sine wave 50Hz circuit.

stroomvoorziening van een rookmelder.
Benny Raemaekers
Belgium
zuiver sinusvormig
Explanation:
a 230VAC pure sine wave 50Hz circuit: een zuiver sinusvormige wisselspanning van 50 Hz/230V.
De correcte vertaling, met garantie!
(Ik ben zelf vakman...)
Selected response from:

Tony Vandenborn
Grading comment
Hartelijk bedankt voor het vakkundig antwoord. De anderen zijn natuurlijk ook bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1pure sinus golf 50Hz circuit
AAAmedical
5zuiver sinusvormigTony Vandenborn
3...
Henk Peelen


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
pure sinus golf 50Hz circuit


Explanation:
We beginnen bij het creëren van de carrier-frequentie, een pure sinus golf.


    Reference: http://www.itccomp.nl/htwebf/Documenten/PDF/ComposietNTSC.PD...
AAAmedical
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 139

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Carla Zwanenberg
1 min

7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
...


Explanation:
continu actieve voedingsschakeling met een niet-vervormde sinusvormige wisselspanning van 230 Volt en een 50 Hz frequentie.

Volgens mij bedoelen ze dat de sinus spanning qua amplitude en frequentie niet mag zijn vervormd door stoorsignalen. Mogelijk ook wordt dat "pure" uit gewoonte toegevoegd.

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4150

9 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
zuiver sinusvormig


Explanation:
a 230VAC pure sine wave 50Hz circuit: een zuiver sinusvormige wisselspanning van 50 Hz/230V.
De correcte vertaling, met garantie!
(Ik ben zelf vakman...)

Tony Vandenborn
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 313
Grading comment
Hartelijk bedankt voor het vakkundig antwoord. De anderen zijn natuurlijk ook bedankt!