KudoZ home » English to Dutch » Tech/Engineering

4-pin legacy power connector

Dutch translation: Standaard vierpinsstekker


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:4-pin legacy power connector
Dutch translation:Standaard vierpinsstekker
Entered by: Jan Willem van Dormolen

08:23 May 22, 2003
English to Dutch translations [Non-PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: 4-pin legacy power connector
Wie helpt? Mijn dank zal groot zijn:-)
Linda Ferwerda
Standaard vierpinsstekker
Explanation:
Voor 'standaard' zou je inderdaad ook 'ouderwetse' kunnen gebruiken, maar dat heeft ook een beetje negatieve bijklank die het Engels volgens mij niet heeft.
Selected response from:

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Grading comment
Dank je wel!

3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5verouderde vierpinsstekker
Marijke Mayer
3 +2ouderwetse 4-pens voedingaansluiting
Henk Peelen
4 +1Standaard vierpinsstekker
Jan Willem van Dormolen
4traditionele voedingaansluiting met 4 pennen
Leo te Braake | dutCHem
4telefoonstekker
Ammerins Moss


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
ouderwetse 4-pens voedingaansluiting


Explanation:
staat er letterlijk, volgens mij

ouderwetse 4-pens stekker
misschien

--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-22 11:15:59 (GMT)
--------------------------------------------------

ouderwets is niet het meest positieve woord. Stekker lijkt me gewaagd zoalng je niet exact weet wat voor type aansluiting/connector/verbindingsklem het is

oud(er) type 4-pens voedingaansluiting

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4150

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Chris Hopley
2 hrs

agree  Saskia Steur
8 hrs

18 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
telefoonstekker


Explanation:
Of een andere 4-pins stekker. Hangt van de context af.

Ammerins Moss
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 14

38 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Standaard vierpinsstekker


Explanation:
Voor 'standaard' zou je inderdaad ook 'ouderwetse' kunnen gebruiken, maar dat heeft ook een beetje negatieve bijklank die het Engels volgens mij niet heeft.

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 1680
Grading comment
Dank je wel!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Edward Vreeburg: agree "standaard" is volgens mij de beste oplossing, daarna kan je stekker, connector, of iets anders gebruiken afhankelijk van het apparaat, verouderd en zeker ouderwets kan echt niet!
11 hrs

50 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
verouderde vierpinsstekker


Explanation:
Linda,

Volgens mij is het woord legacy wel voldoende ingeburgerd in de Nederlandse IT-wereld, alhoewel meer i.v.m. met software dan met hardware, maar anders zou je bijvoorbeeld verouderd kunnen gebruiken.

Groetjes,
Marijke
Targus
... Targus Universal Power Adapter, ... USB-kabel van 30,5 cm en connector in interne ... USB-minihub
van Targus en biedt aansluitmogelijkheden voor legacy-apparaten met ...
netherlands.targus.com/accessories_io.asp

JULIA of Data
... meet-interfaces en liever doorwerkt met een verouderde machine. ... honderd apparaten
tegelijkertijd via één USB aansluiting op een computer worden aangesloten ...
www.phys.uu.nl/~wwwigf/JULIA2.htm

Marijke Mayer
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 624

14 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
traditionele voedingaansluiting met 4 pennen


Explanation:
Komt niet zo derogatief over, en positioneerst het ding voor ingewijden toch waar het kennelijk hoort: bij ons industriele erfgoed...

Leo te Braake | dutCHem
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 1316